Diana Valeria Popescu este o mare iubitoare de căței, de animale în general. Are acasă un yorkshire, Richie, și se poate spune că, datorită lui, și-a deschis un business dedicat animalelor de companie. La 27 de ani, este la început de drum și speră ca oamenii să fie deschiși și să îmbrățișeze ideea unui salon canin și felin în Piatra Neamț.
De fapt, aceasta este și teama ei cea mai mare, deși se gândește că, în timp, pe măsură ce oamenii vor căpăta încredere și vor vedea că favoritul lor este pe mâini bune, se vor familiariza cu acest mod de îngrijire al animalelor. „În general, stăpânii de animăluțe se lasă pe ei pentru necuvântătoare. Așa sunt și eu. Prefer să ofer tot confortul pentru a le fi bine. De obicei, stăpânii de căței mici sunt foarte interesați. Bichoni, yorkshire, shitzu, căței care au niște tunsori specifice. Dar orice rasă de câine este binevenită. Clienții noștri trebuie să știe că noi lucrăm cu foarte multă răbdare. Îi tratăm ca pe niște copii. Și, ca să stea cuminte, îi păcălim, ba cu un snack, îi lăsăm să se relaxeze, le facem masaj, le vorbim frumos”, spune Diana. Cățelul care vine pentru prima dată la salon nu este tuns direct, este lăsat să se plimbe, să se obișnuiască cu locul, să amușine. „Pornim foehn-ul lângă el, să se obișnuiască întâi cu sunetul. La fel și cu mașina de tuns: o punem invers, ca să simtă vibrația. Îi lăsăm să ne miroasă. Este un proces destul de dificil, dar și rezultatul este pe măsură. Am făcut mari transformări, chiar dacă suntem la început de drum”.
Toaletare fără anestezie
Un lucru foarte important de specificat este că la acest salon nu se lucrează cu anestezie. Nici Diana, nici angajata ei, Mihaela, nu adorm câinele pentru a-l tunde sau spăla. „Este posibil ca animăluțul să aibă o boală nedepistată și nu vrem să se întâmple vreo nenorocire. Preferăm să stăm și trei ore, doar să fie bine câinele. Eu am pățit-o cu Richie, în București. Cățelul meu este foarte dificil. L-am lăsat la un salon și, când mi l-au adus, nici nu știa ce-i cu el. Se uita pierdut la mine. Sunt niște pastiluțe care îi amețesc. Într-adevăr, este mai ușor să toaletezi câinele așa, face munca mai ușoară, timpul e mai scurt. Dar noi nu procedăm așa”.
„Toaletarea ține și de igienă, nu neapărat de înfrumusețare”
Pentru a ține o evidență a câinilor și pisicilor, au început să facă fișe pentru fiecare cățel în parte. Pentru că fiecare animal este unic, are punctul lui sensibil, iar data viitoare, când vine la salon, să știe deja ce-i place și ce nu. O altă rațiune a fișelor ține de marketing: la patru toaletări, a cincea e gratuită. Pachetele de servicii sunt cu preț fix, accesibil, și nu se percepe taxă de agresivitate. „Se mai practică în unele saloane. În caz că nu se poate lucra, se pune botniță. Dar cei foarte agresivi, de obicei, nu sunt aduși la salon”, spune Mihaela, angajata salonului. Pentru că abia s-a deschis salonul, Diana vrea să-și formeze întâi o clientelă fidelă. Și insistă să sublinieze că „toaletarea ține și de igienă, nu neapărat de înfrumusețare”.
Haine pentru căței
La Royal Pet Salon se lucrează doar cu produse profesionale, franțuzești: „Pentru fiecare blăniță în parte se folosește alt tip de șampon. Pentru blăniță albă, pentru luciu, balsam, soluția de descâlcit, parfumuri pentru căței, creme de tratament la pernuțe. Soluție pentru curățat ochi și urechi și spray-ul de gură, pentru împrospătarea respirației”, toate pentru ca animalele de companie să se simtă răsfățate. Diana ar vrea ca, pe viitor, după ce se convinge că lumea din Piatra Neamț e deschisă la acest tip de întreținere pentru câini și pisici, să aducă ojă specială pentru căței și vopsea pentru blană. „Am planuri mari, dar încă nu am îndrăznit. În București se pun și unghii false la căței. Aștept să văd care este cererea întâi”, spune ea. Deocamdată, are la vânzare haine pentru căței, snack-uri, geci impermeabile, hanorace și jucării, bineînțeles.
„Colaborăm cu medicul”
Dacă e anotimpul rece, Diana recomandă toaletarea cam o dată pe lună. Dacă e mai cald, o dată la trei săptămâni. „Nici nu recomand mai devreme, pentru că, sincer, nu este nevoie”. Salonul colaborează și cu un medic veterinar: „Dacă observăm o problemă la un cățel, îi recomandăm stăpânului să-l ducă. Chiar zilele trecute, am văzut un cățel răcit, proprietara îl avea de 3 zile și nu știa ce să facă cu el. I-am recomandat să meargă la medic, pentru că nu era de glumit. Dacă găsim purici, la fel, anunțăm stăpânul. Noi nu ne ocupăm cu așa ceva, ține de medicul veterinar”.
Totul se face pe bază de programare. Salonul are televizor, wireless dacă stăpânul decide să stea în timpul „coafării”, dacă nu, poate să-și facă treburile liniștit prin oraș timp de o oră, două. Nu e un moft, e o necesitate. Este deschis și sâmbăta, până la ora 13 și, ce este de asemenea important, „cerințele clientului sunt respectate, vrem ca toată lumea să plece mulțumită de aici”.
Un pachet complet se numește Pachetul Royal, care include spălat, tuns, coafat, tăiat unghii, curățat ochi-urechi, tratament pernuțe, împrospătarea respirației, parfumat, fundiță bonus din partea casei. Prețurile diferă în funcție de talie: dacă e talie mică, 85 de lei, dacă e talie mare 170 de lei.
Oana IOSUB-TOMA