După mult mediatizata ședință a Consiliului Județean Neamț, în care Apa Serv a beneficiat de aprobarea cu peripeții a unui studiu de fezabilitate privind achiziționarea unor utilaje, după acuzele că executivul de la Consiliul Județean ar fi încercat să blocheze aceste achiziții, președintele Constrantin Iacoban a trimis o adresă către directorul general Apa Serv SA, dl. Ionuț Cătălin Dughir, dar și spre președintele ADI Aqua Neamț și cei 13 agamani, oamenii puși să apere interesele comunității în numele Consiliului Județean. Adresa este interesantă, pentru că arată exact etapele în care s-a derulat achiziția și cum s-a forțat nota față de executivul județean, chiar printr-un consilier angajat la Apa Serv, dl. Ioan Păcală. Cum, la nivelul agamanilor, este o destul de mare dezorientare, între interesul generat de indemnizație și cel public, scrisoare a ajuns și la presă.
Către,
Compania Județeană Apa Serv Piatra Neamț
În atenția Domnului Ing.Ionuț Cătălin DUGHIR – Director General
Spre știință:
ADI AQUA NEAMȚ
În atenția Domnului Av.Adrian Bourceanu – Președinte
Adunarea Generală a Acționarilor
În atenția Doamnei Luminița Marcoci – Secretar AGA, spre distribuire membrilor
Vă transmitem anexată Hotărârea Consiliului Județean Neamț nr. 207 din data de 29.09.2015 privind aprobarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții de interes public județean „Achiziție de echipamente și servicii conexe rețelelor de apă și apă uzată în județul Neamț”.
Ne-ați informat asupra faptului că aveați în pregătire această documentație în data de 2 iulie a.c. (adresa dumneavoastră nr.19757/02.07.2015, C.J.Neamț nr.11666/02.07.2015), ca parte a Aplicației pentru finanțare în cadrul POS Mediu 2007-2013, AP 1 – finanțarea proiectelor retrospective, alternative, iar în data de 15 iulie a.c. am primit pe mail, din partea ADI AQUA Neamț, studiul de fezabilitate însoțit de avizul CTE Apa Serv SA, analiza instituțională, strategia de achiziție și planul de implementare, componente ale respectivei aplicații. În data de 17 iulie a.c., v-am transmis spre analiză o serie de observații (la SF, deviz general și strategia de achiziții) și v-am solicitat retransmiterea SF-ului revizuit, în vederea aprobării prin hotărâre a C.J. Neamț. Documentația revizuită ne-ați înaintat-o în data de 25 august a.c. (adresa dumneavoastră nr.25434/25.08.2015, C.J.Neamț nr.14699/25.08.2015), iar ultimele completări la documentație au fost depuse la secretariatul Cabinetului Președintelui, în data de 11 septembrie.
Convocarea în ședință ordinară a Consiliului Județean Neamt, pentru data de 29.09.2015 a fost făcută, conform anunțului de site-ul instituției, în data de 24 septembrie a.c. și, la poziția 6 indică proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației în discuție.
Având în vedere că procedurile de atribuire a contractelor de achiziție a echipamentelor ce fac obiectul documentației sunt în derulare și la data prezentei, durata de execuție a respectivelor contracte de furnizare este de 3-5-6 luni, iar clauza suspensivă (Conform Notei AM POS Mediu nr.13838/11.09.2015 privind aprobarea proiectului) precizează că „nu se vor efectua plăți în cadrul acestui contract de finanțare până la data la care beneficiarul nu face dovada emiterii următoarelor documente: HCJ Neamț și hotărârea ADI pentru aprobarea SF-ului”, nu a fost necesară convocarea Consiliului Județean în ședință extraordinară, pentru aprobarea acestei documentații.
Această recapitulare nu face decât să arate că investițiile derulate de către APA SERV S.A.beneficiază de toată susținerea Consiliului Județean Neamț, iar afirmațiile de genul că dacă nu am da curs solicitării dumneavoastră veți fi nevoiți să vă adresați Cabinetului Primului-Ministru și Ministrului Fondurilor Europene sunt neavenite și nu se justifică. Se impune ca preocuparea dumneavoastră esențială să fie respectarea cu strictețe a legislației privind aprobarea planurilor/programelor de investiții, în toate etapele elaborării acestora, precum și cele în materia achizițiilor publice, pentru a nu induce la nivelul opiniei publice suspiciuni legate de cheltuirea fondurilor publice.
Președinte, Vicepreședinte,
Constantin IACOBAN Dan Manoliu