Firmele din Neamț sau cele care trebuie să transporte ceva din Neamț au o problemă, restricțiile de tonaj și drumurile lăsate de izbeliște de către cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, care împreună cu șefii lor de la București își bat joc de ani buni de județul Neamț.
Președintele Ionel Arsene, fost deputat, deci aflat, ca să spunem așa, în problemă și înainte de ziua de astăzi, a trimis un comunicat de presă din care aflăm că HeidelbergCement de la Tașca are probleme cu transportul cimentului și, sesizat fiind, a luat decizia să se implice în rezolvarea acestei probleme. Că și cei care transportă cherestea și apă minerală trebuie ajutați. Mai mult decât atât, cei de la Tașca ar fi venit și cu o propunere, lucru admirabil, dacă ne gândim că probabil au făcut asta din disperare, în lipsa unei mult mai logice acțiuni în instanță.
Din acest moment al comunicatului, corect de altfel ca abordare și problematică, se impune să-i semnalăm președintelui Consiliului Județean că toate categoriile de firme din Neamț, în diverse întâlniri și sub diverse forme, acuză incompetența aleșilor locali pentru că de ani de zile nu au reușit să rezolve problema drumurilor naționale din județ, lăsându-se aburiți și aburind populația cu privire la lipsa de bani. Oamenii circulă prin alte județe și fac comparații cu drumurile dinspre Piatra Neamț spre Bacău, Poiana Largului sau Cheile Bicazului. În treacăt fie spus, drumurile respective sunt folosite și de anonimii cumpărători de ciment, apă minerală și cherestea, plus plătitori de taxe și impozite, adică cetățenii care au ales un președinte de la PSD. Care nu au nevoie de tonaj neapărat, au nevoie de drumuri normale, pe care să circule fără să dea în gropi, fără denivelări, semnalizate decent, etc, lucruri care pot fi observate chiar și de angajații cu asemenea atribuții de la Consiliul Județean.
În această ordine de idei, dacă tot primim vizita înaltului demnitar Ovidiu Mugurel Laicu, directorul de la Iași al drumurilor din Neamț, poate-l convingem să circule cu o mașină fără suspensii pe drumurile pe care le administrează. Iar pe marginea șoselei să-l aștepte toți șoferii nevoiți să dea bani pentru reparații din cauza incompetenței nesimțiților de la Drumuri Naționale. În loc de bannere cu urări de bun venit, să fie dotați cu murături sticate, ouă clocite și eventual cu hârtie igienică culeasă din depozitele temporare devenite definitive din Neamț. Mesagerul de Neamț le va pune acestora la dispoziție, dacă va fi cazul, expresii potrivite din folclorul neaoș românesc, pentru a primi așa cum se cuvine un așa de important personaj!
Domnule președinte, dincolo de discuții, poate ar trebui să luați în calcul o acțiune în instanță împotriva acestor așa ziși administratori de drumuri, pentru prejudicii aduse județului Neamț, ca entitate, firmelor din județ și cetățenilor vinovați doar că au avut reprezentanți incopetenți prin diverse zone ale administrației și politcii. Vă garantăm că se vor alătura marea majoritate a cetățenilor nemțeni întregi la cap, mai ales cei care nu au ieșit la vot, scârbiți și de acest aspect, al dezastrului de pe aceste drumuri. Dacă faceți asta, chiar merită să discutăm despre drumuri naționale în județ, să aplaudăm inițiative și să căpătăm încredere în administrație. Ar fi un început interesant de mandat.
Valentin Bălănescu
Pentru a înțelege exact problematica, citiți mai jos informarea de presă de la Consiliul Județean.
Informare de presa
Ref: întâlnirea președintelui CJ Neamt, Ionel Arsene cu conducerea HeidelbergCement fabrica Tasca
Sustinerea intreprinzatorilor locali reprezinta o prioritate pentru mandatul de presedinte al Consiliului Judetean Neamt. Pentru a putea dezvolta judetul din punct de vedere economic, avem nevoie ca firmele si fabricile nemtene sa stie ca au in Consiliul Judetean un partener.
Una dintre problemele care mi s-au adus la cunostinta a fost cea referitoare la fabrica de ciment HeidelbergCement din Tasca. Acestia se gasesc in situatia anormala pentru un judet care vrea sa fie competitiv la nivel national, de a nu-si putea transporta produsele pe drumurile care traverseaza localitatile nemtene. In primul rand, drumul pe care ar putea sa isi transporte produsele este imposibil de traversat. Fabrica a apelat in ultimii ani la varianta de a merge prin Piatra Neamt pentru a putea sa isi duca produsele catre clienti. Insa, pe anumite sectiuni, din cauza restrictiilor de tonaj, reprezentantii fabricii isi iau amenzi in mod constant. Desi legea prevede ca ar fi trebuit ca pana in acest moment sa existe o ruta ocolitoare, lucrurile au trenat, iar nimeni nu a rezolvat problema cu care se confrunta fabrica. Sunt deja mai bine de 10 ani de cand aceasta situatie exista.
Ieri am avut o prima discutie cu reprezentantii fabricii HeidelbergCement privind faptul ca nu-si pot transporta produsele. Mi se pare anormal ca pana acum sa nu fi mai exista un alt presedinte al Consiliului Judetean care sa ii primeasca si sa discute cu ei despre aceste probleme. Reprezentantii fabricii au venit la discutie si cu o serie de propuneri pentru ca problema sa fie rezolvata.
In calitate de presedinte al Consiliului Judetean, am luat legatura cu reprezentantii Directiei Regionale De Drumuri Si Poduri Iasi, carora le-am solicitat sa se deplaseze in teren pentru a vedea realitatea de la fata locului, in asa fel incat sa stie cu ce se confrunta. In acelasi timp, i-am solicitat directorului DRDP Iasi Ovidiu Mugurel Laicu sa analizeze daca solutia propusa de reprezentantii fabricii e una viabila, iar in cazul in care aceasta nu este, sa incerce sa identifice impreuna alta.
Sper ca o problema ce dureaza de peste 10 ani sa fie rezolvata cat mai repede.
Acest caz nu este singular, deoarece mai sunt si alti agenti economici din zona in care desfasoara activitati de productie ce se confrunta cu aceeasi problema. Sunt, spre exemplu, fabricile de cherestea, de apa minerala, care transporta zeci de tone si care se lovesc de aceleasi restrictii. Solutionarea acestei probleme nu vine doar in sprijinul fabricii de ciment, ci si a celorlalti intreprinzatori in zona.