Deocamdată, pare a face doar campanie. Dragoș Chitic anunță pe Facebook – unde altundeva?! – că pe stadionul mare de la Ceahlău ar vrea să joace noua echipă de fotbal, lansată într-un anonimat și-o conspirativitate demne de o cauză mai bună.
De la înălțimea criteriilor de cinste și onorabilitate, pe care le are, primarul ne spune că noua echipă este una curată, că merită să joace pe stadionul municipal. Numai că, pentru a juca pe stadionul Ceahlău, are nevoie de acordul Consiliului Local, care așteaptă nu postări pe Facebook, ci proiect de hotărâre inițiat de Executiv, poate chiar un plan, coerent, transparent, serios, prin care conducerea curată a echipei curate să spună de ce-i trebuie două etaje în turnul de fildeș de la stadion și le vrea și gratuit. Și de ce trebuie să folosească terenul principal de joc pentru un meci de liga a V-a.
Dincolo de răspunsurile datorate sau doar așteptate de Consiliul Local, există un contract, încheiat între Primărie și Locativ Serv, semnat pe vremea directorului Gheorghe Căescu, din care putem afla că Locativ Serv administrează, întreține și menține în stare de funcționare baza sportivă de pe Borzoghean, dar că, dacă are cumva idei și vrea să facă ceva – eventual să scoată profit? – nu are voie decât dacă cere permisiunea proprietarului. Pe de o parte, proprietarul stabilește cine intră în bază, ce competiții sportive se desfășoară; pe de altă parte, se obligă să asigure prestatorului de servicii ”deplină libertate în organizarea și gestionarea activității”. Contradicția este evidentă și deloc singulară în contract. Ca să spunem lucrurilor pe nume, contractul a fost încheiat astfel încât primarul să poată hotărî – la fel cum se întâmplă și la Sala Polivalentă – cine intră, cine folosește terenurile, în vreme ce Locativ Serv doar stă în poziția de supraveghetor. Pentru acest lucru, Primăria plătește 21.200 lei lunar, fără TVA. Pentru un coordonator de activitate – 4.164 lei brut salariu, un gestionar – 3.091 lei brut, două femei de serviciu – fiecare câte 2.200 brut, doi muncitori întreținere/ gospodărire – tot câte 2.200 lei brut fiecare și un instalator – 2.200 lei brut. Pe lângă acestea, vin 500 lei costuri materiale necesare funcționării și 1.200 lei costuri cu servicii de administrație, curățenie și marketing. Tot în fiecare lună. 1.010 lei vine în plus, cotă de profit.
Rămâne de văzut dacă va continua contractul în condițiile în care directorul de la Locativ Serv nu mai e un apropiat al primarului Chitic. Deja se vorbește de întârzieri de plată de la Primărie către Locativ Serv și despre dispariția unora din serviciile pe care le puteau face cei de la societate, care, încet-încet, vor migra spre diferiți întreprinzători privați.
Cam ca la altă societate a Consiliului Local Piatra Neamț, Publiserv, unde, după recenta schimbare a directorului, este posibil să asistăm la o și mai mare întârziere a plăților de la Primărie către respectiva societate. Ceea ce ar însemna, pe de o parte un faliment interesant, iar pe de altă parte scoaterea la licitație a serviciilor atât de dorite, de administrare a străzilor din Piatra Neamț. (V.B.)
Un comentariu
Ne mai miră ceva, din ceea ce face acest primar?