Introdus pentru prima oară în România în septembrie 2015, în școlile din Sectorul 3 al capitalei, catalogul digital a fost implementat – în premieră în județul Neamț – la Școala generală din Cordun.
Catalogul digital este o aplicație care oferă niște facilități pentru două categorii de persoane implicate în procesul de învățământ – profesori și părinți –, dar care, în același timp, dă bătăi de cap celei de-a treia categorii, elevii.
Pe scurt, catalogul digital oferă profesorului lista elevilor dintr-o clasă și îi permite acestuia să adauge notări fiecărui elevi în parte, atât să pună note, cât, să înregistreze absențele, cât și să facă aprecieri și observații în legătură cu prestația elevului. Softul calculează automat, după fiecare notă adăugată, media generală a elevului și întocmește și un clasament al elevilor în ordinea descrescătoare a mediilor generale. Din clasament părintele primește însă doar poziția copilului său, nu și numele și pozițiile celorlalți elevi.
Se cuantifică de asemenea absențele la zi și, prin acest program, se pot întocmi și expedia rapoarte ale cadrelor didactice către Inspectoratul Școlar sau minister.
În ceea ce îi privește pe părinți, aceștia primesc pe smartphone notificări, în timp real, în legătură cu situația copiilor lor. La maximum două secunde de la adăugarea unei note în catalog părintele este notificat; de exemplu: ”Elevul Ionuț Balint a primit nota 7 la biologie”. Ori: ”Eleva Ramona Pal este absentă la ora de istorie.”
Elevii, unii dintre ei, nu au motive să se bucure de această aplicație și – probabil – am putea afla în curând de defectarea sau dispariția unui număr mare de telefoane mobile simultan, ca fenomen viral.
Programul catalogului digital de la Cordun a fost conceput de doi tineri, Rotaru Ionuț și Florian Marcu. Față de softul catalogului digital introdus în București, prin care părinții sunt notificați în legătură cu situația școlară a copiilor prin SMS ori prin mail, cel conceput de tinerii nemțeni are notificarea imediată.
(D.A.)