Alte afaceri profitabile la Consiliul Județean Neamț pentru profesioniștii de Casă Albă care fac hărți, pliante și filme publicitare de promovare și răspromovare a județului. Întrucît sînt cam aceiași, le dorim să nu încurce pliantele. Și facturile. Și poate se gîndește Consiliul să ne spună și care sînt firmele cînd mai dă cîte un comunicat.Sau cît costă în proiect o conferință de presș de lansare a proiectului, ca s-o comparăm după aceea cu evenimentul în sine.
1. ”PREZENTARE PROIECT – PROMOVARE ARII NATURALE PROTEJATE DIN JUDEŢUL NEAMŢ
Judeţul Neamţ, prin Consiliul Judeţean Neamţ a încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului contractul nr. 1235 din 07.03.2011, pentru acordarea finanţării nerambursabile în vederea implementării proiectului PROMOVAREA ARIILOR NATURALE PROTEJATE DIN JUDEŢUL NEAMŢ, cod SMIS 17928
Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului“, Domeniul major de intervenţie 5.3. – „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică“, Operaţiunea Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.
Valoarea totală a proiectului este de 1.034.198,00 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 805.000,00 lei (valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR 684.250,00 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional 104.650,00 lei şi co-finanţarea eligibilă a Beneficiarului 16.100,00 lei).
Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.
Obiectivul general al proiectului
Transformarea judeţului Neamţ într-o destinaţie turistică de calitate conform standardelor de dezvoltare durabilă ale Uniunii Europene
Indicatorii de impact corespunzători obiectivului general al proiectului
1 produs turistic- “arii naturale protejate din judeţul Neamţ” promovat până la finalul implementării proiectului
Obiectiv specific
Creşterea atractivităţii turistice a judeţului Neamţ prin dezvoltarea produsului turistic- “arii naturale protejate din judeţul Neamţ”.
Indicatorii de rezultat corespunzători obiectivului specific al proiectului
- 2000 albume de promovare a produsului turistic realizate şi distribuite până la finalul implementării proiectului ;
- 18000 pliante realizate şi distribuite până la finalul implementării proiectului ;
- 9000 hărţi realizate şi distribuite până la finalul implementării proiectului ;
- 3000 broşuri «Legendele Ceahlăului » realizate şi distribuite până la finalul implementării proiectului ;
- 1 film de prezentare de 30 min ;
- 1 spot de prezentare a produsului turistic realizat şi promovat prin intermediul unui post naţional de televiziune, de două ori pe săptămână, timp de 6 luni ;
- participarea la două târguri de turism.
Distribuirea materialelor de promovare se va realiza prin participarea la 2 târguri de turism al României, la fiecare obiectiv în parte, manifestări şi evenimente de gen. Deasemenea se vor distribui reprezentanţilor administraţiilor publice locale din judeţul Neamţ, ONG-urilor şi organismelor care activează în domeniul turistic.
Grupul ţintă al proiectului „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” este reprezentat de turiştii români şi străini care vizitează judeţul Neamţ.
Beneficiarii direcţi:
- turiştii care vor vizita judeţul Neamţ
Materialele publicitare care vor fi realizate prin proiectul „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” vor fi axate pe promovarea ariilor naturale protejate considerate reprezentative pentru judeţul Neamţ.
- Judeţul Neamţ
Implementarea proiectului „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” va contribui la dezvoltarea durabilă a zonei prin:
– îmbunătăţirea imaginii judeţului şi implicit atragerea de investitori;
– creşterea numărului de turişti în zonă duce la dezvoltarea infrastucturii turistice;
– îmbunătăţirea nivelului de trai al populaţiei;
– îmbunătăţirea mediului de afaceri, creşterea numărului locurilor de muncă în judeţ, reducerea ratei şomajului.
Beneficiarii indirecţi
- § prestatorii de servicii care vor fi desemnaţi câştigători ai licitaţiilor din cadrul proiectului;
- § locuitorii judeţului Neamţ, care vor beneficia de dezvoltarea economică a zonei;
- § agenţii economici din judeţul Neamţ;
- § pensiunile turistice şi structurile turistice din judeţul Neamţ ;
- § investitorii români şi străini.
Implementarea proiectului „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” va contribui la dezvoltarea durabilă a zonei prin:
- îmbunătăţirea imaginii judeţului şi implicit atragerea de investitori;
- creşterea numărului de turişti în zonă duce la dezvoltarea infrastucturii turistice (în special cazare, agenţii de turism);
- îmbunătăţirea nivelului de trai al populaţiei;
- îmbunătăţirea mediului de afaceri, creşterea competitivităţii IMM-urilor, creşterea numărului locurilor de muncă în judeţ, reducerea ratei şomajului.
Prin obiectivele sale, proiectul „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” îşi propune rezolvarea unor probleme cu care se confruntă judeţul Neamţ, urmărind următoarele efecte pozitive:
- Creşterea cu cel puţin 20% până în 2015 a numărului total de sosiri turişti în judeţul Neamţ;
- Creşterea cu cel puţin 10% până în 2015 a duratei medii a sejurului turiştilor în judeţ;
- Creşterea cu cel puţin 20% până în 2015 a gradului de utilizare a capacităţilor de cazare.
Pe termen lung, implementarea proiectului „Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” va contribui la creşterea calitativă, la standarde europene, a ansamblului condiţiilor de practicare a turismului, cu impact direct asupra creşterii cererii de turism pentru România, ca destinaţie turistică europeană.”
2. ”PREZENTARE PROIECT – “TRADIŢII ŞI ARTĂ POPULARĂ ÎN ŢINUTUL NEAMŢ”
Judeţul Neamţ, prin Consiliul Judeţean Neamţ a încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului contractul nr. 1213 din 07.02.2011, pentru acordarea finanţării nerambursabile în vederea implementării proiectului “TRADIŢII ŞI ARTĂ POPULARĂ ÎN ŢINUTUL NEAMŢ, cod SMIS 18034.
Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului“, Domeniul major de intervenţie 5.3. – „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică“, Operaţiunea Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.
Valoarea totală a proiectului este de 848.198,00 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 650.000,00 lei (valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR 552.500,00 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional 84.500,00 lei şi co-finanţarea eligibilă a Beneficiarului 13.000,00 lei).
Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.
Obiectivul general al proiectului
Transformarea judeţului Neamţ într-o destinaţie turistică de calitate conform standardelor de dezvoltare durabilă a Uniunii Europene.
Indicatorii de impact corespunzători obiectivului general al proiectului
1 produs turistic: “tradiţii şi artă populară în ţinutul Neamţ”, promovat până la finalul implementării proiectului
Obiectiv specific
Creşterea atractivităţii turistice a judeţului Neamţ prin dezvoltarea produsului turistic – “TRADIŢII ŞI ARTĂ POPULARĂ îN ŢINUTUL NEAMŢ.
Activităţile proiectului
Realizarea a :
- 2000 albume de promovare a produsului turistic;
- 21000 pliante (3000 de seturi a câte 7 pliante fiecare set);
- 3000 hărţi de promovare a produsului turistic;
- 2000 DVD-uri ce contin filmul de prezentare ;
- 1 spot de prezentare a produsului turistic;
- 1 film de prezentare de aproximativ 30 min ;
- audit ;
- publicitate proiect.
Distribuirea materialelor de promovare se va realiza prin participarea la 2 târguri de turism al României, la fiecare obiectiv în parte, manifestări şi evenimente de gen. Deasemenea se vor distribui reprezentanţilor administraţiilor publice locale din judeţul Neamţ, ONG-urilor şi organismelor care activează în domeniul turistic precum şi reprezentanţilor obiectivelor turistice promovate.
Grupul ţintă al proiectului „Tradiţii şi artă populară în ţinutul Neamţ” este reprezentat de turiştii români şi străini.
Implementarea proiectului „Tradiţii şi artă populară în ţinutul Neamţ ”va contribui la dezvoltarea durabilă a zonei prin:
– creşterea numărului de turişti în zonă care conduce la dezvoltarea infrastucturii turistice;
– îmbunătăţirea imaginii judeţului şi implicit atragerea de investitori;
– îmbunătăţirea mediului de afaceri, creşterea competitivităţii IMM-urilor, creşterea numărului locurilor de muncă în judeţ, reducerea ratei şomajului;
– conservarea patrimoniului cultural existent în judeţul Neamţ;
– îmbunătăţirea nivelului de trai al populaţiei.
Pe termen lung, implementarea proiectului „Tradiţii si artă populară în tinutul Neamţ” va contribui la creşterea calitativă la standarde europene, a ansamblului condiţiilor de practicare a turismului, cu impact direct asupra creşterii cererii de turism pentru România, ca destinaţie turistică naţională şi europeană.”
Un comentariu
te pomenesti ca s-or apuca de restaurat Conacul Crupenschi de la Podoleni, care a ars acum cateva saptamani ori alte monumente istorice pe care le stim cum arata. A… scuze, daca “desteapta” de Dana Macsim e pe la pupitre in acest proiect, cam stim ce urmeaza.
Ciudat ca tocmai dupa ce Pinalti a distrus situl fosilifer de pe Cozla cu telegondola lui de toata risipa bugetara s-au gandit mai marii sa ne adoarma cu povesti de genul ariilor naturale sau a patrimoniului cultural din judet.
Toate sunt afaceri din care nu noi, …ulimea vom fi beneficiari.