Dolce Interactiv este unul dintre serviciile de televiziune oferite de ROMTELECOM. Serviciul este foarte avantajos dacă reușești să îl combini cu un abonament inspirat la ClickNet și serviciul de televiziune Dolce DTH. Practic, „combinația” stă în prinderea unei perioade favorabile pentru abonare, astfel încît să beneficiezi de cît mai multe facilități promo. Trebuie precizat că Dolce Interactiv nu este accesibil oriunde în țară. Cum Piatra Neamț avea fibră optică instalată înainte de înstrăinarea companiei naționale de telefonie în favoarea unei companii de stat din Grecia, bucuria mai așteaptă doar o fereastră de oportunitate.
O asemenea fereastră de oportunitate a fost oferită de ROMTELECOM în toamna anului trecut. În pachetul Dolce Interactiv exista o ofertă pentru pachetul iNațional gratuit, cu STB fără hard disk în custodie. Se stabilea prin contract o perioadă minimă (2 ani, de exemplu), timp în care pentru un număr rezonabil de canale nu plăteai un șfanț. În cazul încetării contractului în decursul perioadei minime, la inițiativa sau din culpa clientului „Pachetului Principal iNațional”, acesta trebuia să achite 250 de Euro (pentru încetare în primele 12 luni) sau 200 de Euro (pentru următoarele 12). Nu scrie nicăieri în contract ce se întîmplă cînd culpa e la ROMTELECOM.
Cu o lună în urmă, beneficiarii de Dolce Interactiv au fost notificați că „începînd din 5 august 2011, pachetele principale Dolce Interactiv se vor înnoi, pentru a răspunde cît mai bine așteptărilor clienților noștri”. Pe scurt, iNațional dispare și deschiderea începe de la 6,1 Euro/lună cu TVA pentru iVariat care oferă 60 de canale.
Suma nu este mare, oferta de canale nu este rea, dar rămîne o problemă de care nu îi pasă companiei care a vrut să ne bage și asigurări în buzunar cu de-a sila: între client și furnizor există un contract. Încă un an și cîteva luni, clientul își cere gratuitatea. Evident, ROMTELECOM e generoasă. A anunțat neoficial pe abonații cu necazul că pot preda decodorul fără alte daune, de parcă omul e de vină și nu compania. Personalul de la relații clienți face ce poate, adică e paratrăznet. Pe numerele publice și gratuite ale companiei nu ai nici o șansă să discuți cu un operator…
Ce se poate confirma pînă la această oră e că publicul înșelat de ROMTELECOM e așteptat cu brațele deschise la Comisariatul județean Neamț pentru Protecția Consumatorului. Sînt încă niște discuții asupra încadrării, că poate se adună de niște amenzi mai mari. (Viorel COSMA)