V-ați întrebat vreodată cât valorați pentru Facebook sau Google și cum poate activitatea voastră online să aducă bani acestor companii? Aplicația PrivacyFix vă poate oferi aceste răspunsuri. Aplicația a fost creată de compania de software AVG și are ca principal scop informarea utilizatorilor despre modul în care își pot configura mai bine setările de confidențialitate pentru conturile de Facebook și Google. De asemenea, PrivacyFix spune clienților ce sumă câștigă cele două companii în urma activității lor online. Diferențele sunt semnificative. De exemplu, dacă Facebook câștigă anual 20 de dolari de pe urma unui utilizator, Google va câștiga mult mai mult, peste 200 de dolari. Desigur, sumele sunt estimative. Pentru contul de Facebook, aplicația evaluează activitatea în funcție de numărul de prieteni pe care îi are un utilizator, dar și după numărul de poze publicate, comentarii, like-uri și share-uri. Femeile aduc un profit cu 25% mai mare ca bărbații, iar cei mai „valoroși” utilizatori sunt din Canada și Statele Unite, aceștia generând un venit de peste 8 ori mai mare ca utilizatorii din Africa, Australia sau America Latină. Cu cât o persoană este mai activă pe Facebook, cu atât este mai probabil să acceseze și reclame sau linkuri plătite. Același lucru este valabil și pentru Google. Cu cât un utilizator va căuta mai des informații folosind acest browser, cu atât profitul este mai mare pentru companie. Un utilizator obișnuit de pe Facebook dă în medie 130 de like-uri pe lună, publică 9 fotografii și scrie 110 mesaje (inclusiv comentarii), potrivit aplicației PrivacyFix. De asemenea, are 175 de prieteni. Facebook încearcă însă să observe activitatea utilizatorilor mai „tăcuți”, care pot fi foarte activi, adică citesc materialele publicate, dar nu comentează și nu dau like sau share. Aceștia nu pot fi cuantificați de PrivacyFix, deși au un potențial important.
Sursa : descopera.ro
Maria Tudor, A.M.PRESS