Cu toate că reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au tot declarat că lucrările la tronsonul Comarnic-Brașov al autostrăzii București-Brașov vor demara în această vară, a apărut o mică problemă legată de începerea acestui proiect: este obligatoriu ca acordul de mediu emis în anul 2007 să fie revizuit, ca urmare a modificărilor de traseu..
Câștigătorul licitației va avea de reactualizat studiile de evaluare a impactului asupra mediului și de evaluare a impactului social pe care le va avea construirea tronsonului Comarnic-Brașov. Și asta pentru că instituțiile financiare, inclusiv BERD, solicită ca proiectele pe care le finanțează să respecte atât standardele naționale, cât și politicile de mediu și sociale. „Pentru realizarea celor menționate, apare necesitatea analizării detaliate a componentelor de mediu, anterior aprobării finale a finanțării proiectului”, se arată, negru pe alb, în caietul de sarcini întocmit de CNADNR.
Documentația de atribuire arată că, pe lângă soluțiile prevăzute anterior în studiul de fezabilitate și în raportul privitor la evaluarea impactului asupra mediului, va fi necesar ca, pe baza rezultatelor ce vor fi colectate din teren, dar și a studiilor ulterioare, să fie stabilit un set de măsuri suplimentare – dacă va fi cazul – care să protejeze carnivorele mari (cum ar fi lupii, râșii sau urșii) și să asigure obiectivele de conservare a ariilor naturale protejate în condițiile construirii acestui sector de autostradă.
Tronsonul Comarnic-Brașov va avea, conform informațiilor publicate de ziarul Prahova, o lungime de 53,2 km de autostradă propriu-zisă și aproximativ șapte km de drumuri de legătură – tot în regim de autostradă – spre localitățile pe lângă care trece: Sinaia, Bușteni, Predeal și Râșnov. Lungimea totală a lucrărilor de artă este de circa 5,16 km, care cuprind 39 de structuri – 19 viaducte sau poduri, cinci pasaje peste autostradă și Citește mai mult