Ideea unei tehnologii care să scadă consumul de benzină a pornit de la Târgu Neamț. Ea a luat naștere încă din 1992, când inițiatorul acestui concept, Solaiman Naser, cetățean italian de origine egipeană și asociat al firmei AmirHHO SRL Târgu Neamț, a început să studieze conceptul și să îl aplice în diverse sectoare, precum producția de automobile și producerea energiei electrice.
Târgnemțeanca de la AmirHHo
Amir HHO, denumită astfel după formula oxi-hidrogenului, este o firmă care, în România, s-a înființat ca SRL în anul 2012. La Târgu Neamț.
Cu obiect principal de activitate ”Fabricare și instalarea de echipamente electrice și electronice – generatoare de hidrogen pentru toate tipurile de motoare endotermice”.
„Proiectul Dual Fuel Hidrogen, dedicat transportatorilor auto și celor care utilizează utilaje grele și agricole, este unic pe piață. Noi garantăm, documentat, reducerea cu peste 30% a consumului și cu peste 50% a emisiilor”, mărturisește Elena Didilă, administratorul AmirHHO SRL.
Aceasta dă exemplu personal și povestește cum, instalând această tehnologie pe mașina Dacia Duster personală, a constatat că s-a redus consumul de carburanți cu aproape 70%.
„În anul 2010, când eu, Elena Didilă, am interacționat cu această nouă tehnologie și am instalat-o pe automobilul personal, am avut plăcuta surpriză să obțin rezultate din cele mai satisfăcătoare în ceea ce privește consumul de carburant, dar și reducerea emisiilor. Practic, am reușit să reducem consumul inițial al Daciei Duster (1.6, benzină) cu până la 70%, iar fumul și emisiile cu până la 90%. Din acest experiment și din rezultatele ulterioare, obținute și în alte cazuri, am realizat că o astfel de tehnologie inovativă ar fi binevenită în România. Astfel, în anul 2012, împreună cu acest domn, am deschis societatea Amir HHO SRL, cu sediul în Târgu Neamț, mai ales că aici lipsa locurilor de muncă este una din principalele probleme, ca și atragerea de noi investitori. Ideea era să deschidem un punct de producție în oraș. Desigur, așa ceva nu a fost posibil până la urmă, din diverse motive. Nu numai financiare, ci mai ales din lipsa de oameni profesioniști: sudori, ingineri electroniști etc. Plus materii prime”, declară Elena Didilă.
De aici a pornit și ideea migrării în Italia, unde, în ciuda costurilor de producție mai ridicate, au reușit să deschidă o altă societate, Amir HHO SRL S – Italia și să găsească oamenii potriviți.
Invenția – pe masa Ministerului Mediului
Sistemul Dual Fuel Hidrogen a ajuns pe masa Ministerului Mediului, când cei de la Amir HHO au fost invitați de Nicoleta Chiriac, director cabinet secretar de stat, să prezinte conceptul și sistemul prin care se reduc emisiile toxice. Au fost, au spus ce au avut de spus, au prezentat ce aveau de prezentat și au explicat cum funcționează și care sunt avantajele.
”Economia de combustibil poate fi realizată cu ajutorul unor soluții inteligente de management al utilizării combustibilului. Combinația dintre vehiculele eficiente din punct de vedere al utilizării combustibilului, cursurile pentru șoferi și sistemele de management al utilizării combustibilului joacă un rol din ce în ce mai important pentru multe companii și în lupta pentru limitarea impactului transportului de mare tonaj. Pentru o utilizare mai eficientă a autocamioanelor noastre, oferim clienților noștri servicii și cursuri de management al utilizării combustibilului”, spune aceeași Elena Didilă.
Acum, preocuparea principală a celor de la Amir HHO este să revină la Târgu Neamț, pentru a deschide totuși o linie de producție în oraș. Au gândit chiar și un proiect de atragere de fonduri europene pentru această activitate, în ideea de a crea un produs ”Fabricat în România”.
Elena Didilă declară că a avut o discuție, de principiu, cu primarul de Târgu Neamț și ”îi mulțumesc pe această cale că s-a arătat deschis la orice tip de propunere din partea noastră”.
De la zero, că de acolo au pornit inclusiv pe linie de finanțare, Elena Didilă spune că s-a parcurs cale lungă: ”Finanțare? Am început de la zero. A fost o auto-finanțare, am pornit cu resurse proprii. Acum, după trei ani de activitate în Italia, am reușit să semnăm contracte cu firme din Argentina, Portugalia, Spania și Olanda, pentru distribuirea produsului. Avem deja colaboratori în Franța și Anglia și sperăm că anul acesta vom avea și un răspuns pozitiv din partea grupului Michelin, care, la rândul său, operează în același sector, al managementului carburanților. Am discutat cu ei anul trecut, în octombrie, cu ocazia evenimentului de la Institute of African Affairs din Hamburg, Germania”.
Dual Fuel Hidrogen cuprinde 4 programe:
– Montarea instalației de hidrogen
– Analiza Electronică ECU
– Easy Drive: platformă CAN BUS GPS pentru monitorizarea consumului și comportamentului șoferilor.
– ECO Drive: instalarea dispozitivului ECO DRIVE Assistent (”asistentul de bord”, care va corecta stilul de condus, mărind performanțele șoferilor).
Tehnologia este în curs de patentare.
Ce este Dual Fuel Hidrogen
Amir HHO a lansat o nouă divizie, destinată îmbunătățiri consumului de combustibil pentru camioane, utilaje agricole și industriale, autoturisme, camionete, mașini agricole etc.
Soluția Dual Fuel Hidrogen a fost gândită pentru a ajuta la reducerea consumului de carburant cu până la 30%. Prin noua inițiativă, Amir HHO încearcă să pună bazele unui angajament contractual întemeiat pe economia de combustibil și pe reducerea resurselor utilizate pentru atingerea acestui ideal.
Amir HHO poate accesa o serie de servicii, precum:
- Instalarea Generatoarelor OxyHidrogen: aditiv carburant
- Instalarea Easy Driver GPS, unitatea telematică ce permite monitorizarea consumului și al emisiilor toxice și analizarea stilului de condus al șoferilor.
■ DUAL FUEL HIDROGEN garantează, prin contract, reducerea semnificativă a costurilor:
- economisire la consumul de combustibil, între 10-30%
- limitarea emisiilor de CO2 cu peste 30% (TESTAT)
■ Șoferii vor fi:
- mai productivi
- mai responsabili
- mai competenți și mai profesioniști
Ciprian Traian STURZU
2 comentarii
ma intereseaza pretul pentru tot echipamentul, la skoda octavia 2, tdi 1,9 bxe.
motor diesel 2.0 112cp ,care e pretul daca vreau sa cumpar cum procedez