Sindicatele din învățământ reclamă faptul că profesorii nu au timp să-și facă meseria din cauza birocrației în care sunt implicați. Potrivit unui comunicat de presă, remis de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), în 15 mai, reprezentanților Ministerului Educației li se cere să desființeze zecile de comisii din școli deoarece acestea îngreunează munca dascălilor și nu le permite să se ocupe de pregătirea lecțiilor și de procesul instructiv-educativ, așa cum și-ar dori. Gabriela Grigore, secretarul FSLI Neamț a precizat că această solicitare a fost făcută pentru a se face o analiză a oportunităților și a se stabili dacă sunt comisii care trebuie desființate. „Federația cere ministerului o întâlnire în care să se discute despre aspectul birocratizării de la nivelul școlilor. Potrivit regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, în fiecare școală există mai multe comisii, în care sunt implicați foarte mulți profesori, ceea ce nu este tocmai normal. Spre exemplu, în comisia pentru reducerea abandonului școlar sunt implicați mai mulți profesori cu toate că fiecare diriginte, la clasă, are rolul de a se ocupa de acest aspect. Trebuie făcută o analiză a oportunităților și să se stabilească dacă este nevoie de toate aceste comisii. În caz contrar, cele care nu-și găsesc utilitatea ar trebui desființate”, a precizat Gabriela Grigore. Așa cum spun inspectorii școlari, în timp ce unele unități au aproximativ 10 comisii, unele au ajuns să depășească numărul de 30. „Se consumă tone de hârtie pentru gestionarea acestor comisii și se alocă o grămadă de timp. Dacă o parte dintre comisii sunt impuse de minister, altele au fost condiționate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar. Așa se face că există școli și cu peste 30 de comisii. În unele situații, multitudinea comisiilor se justifică prin complexitatea unității școlare. Noi, cei de la inspectorat, nu putem face nimic. Există un regulament care trebuie respectat și atât timp cât există legi pentru așa ceva școlile nu au decât să le pună în aplicare”, a precizat prof. Gabriela Banu, inspector școlar general adjunct al IȘJ Neamț. (M. TEODOROF)