Compania Municipală de Investiții (CMI) Urban a intrat în insolvență la finalul lui 2015. Pe 29 decembrie, în ședință de Consiliu Local, a fost desemnat și administratorul special, care se ocupă de reorganizarea companiei – Ștefan Vulpe. Pentru că este la început de drum, am dorit să aflăm ce plan are pentru redresarea companiei. În rândurile următoare, un interviu cu Ștefan Vulpe, administratorul special al Companiei Urban
Cu ce datorii ați preluat CMI Urban?
Nu s-a încheiat bilanțul pe anul trecut. Nu am cifre exacte, dar pot prezenta doar o datorie ca ordin de mărime. Datoria totală este de 11 milioane de lei, dar în acești bani sunt incluse niște sume care sunt neclarificate între noi și Primărie. Datoria este în jur de 3,5-4 milioane de lei. Aceasta este suma pe care societatea o are de achitat în perioada de reorganizare. Insolvența presupune trei capitole – analiză, reorganizare și faliment. Noi sperăm ca în primele două etape să rezolvăm problema și să nu se ajungă la faliment. Șansele sunt foarte mari pentru că este o echipă formată din oameni serioși.
Ce plan de reorganizare ați reușit să conturați până în acest moment?
Am creionat niște idei pentru reorganizare, dar sunt, momentan, la faza de idei. În primul rând, îmi doresc o reducere a cheltuielilor cu 20-25%, fără diminuarea numărului de personal, dar prin redistribuirea acestuia acolo unde este nevoie. Sunt compartimente mai încărcate și altele mai aerisite ca personal. În prezent, sunt 77 de angajați și pot spune că este un număr suficient de oameni pentru ceea ce mi-am propus. O a doua prioritate ar fi creșterea veniturilor cu 2,5-3 milioane de lei prin consumarea integrală a sumei alocate de Primărie pentru spațiile verzi, care să reprezinte trei tipuri de prestări: întreținere spații deja realizate, terminarea spațiilor care sunt începute și lăsate într-o anumită fază și abordarea spațiilor verzi care nu au fost luate în seamă niciodată. Aici mă refer la zonele periferice din Mărăței, Dărmănești și chiar Precista. O a doua sursă de venit ar fi prin preluarea întreținerii mobilierului stradal urban – bănci, foișoare, mai puțin coșurile de gunoi, de care cred că se ocupă Salubritas. Iar o a treia sursă de venit ar fi eficientizarea activității comerciale din piețe. Este un subiect amplu. De câteva zile port discuții pe această temă și vom concepe un plan de acțiuni.
Aveți garanția că veți obține respectiva sumă de la municipalitate?
Din discuțiile pe care le-am avut cu cei din conducerea Primăriei Piatra Neamț, am fost asigurat că cele 2,5-3 milioane de lei pot fi puse la dispoziția noastră, mai ales că anul trecut n-au fost cheltuiți aproximativ 1,5 milioane de lei din banii alocați pentru spațiile verzi. Compania Urban e ca un bolnav care așteaptă o mână de ajutor din partea fraților și asta înseamnă, de fapt, reorganizarea aceasta. Frații sunt celelalte societăți comerciale ale Primăriei și, poate, chiar societățile comerciale din acest oraș. Un bun management începe cu un diagnostic al societății comerciale.
Ce se întâmplă în prezent cu procesele dintre Urban și Primăria Piatra Neamț?
Nu am abordat problema proceselor decât la nivel informal, dar săptămâna viitoare voi avea o întâlnire cu avocatul pentru a discuta clar. Ideea este că ne dorim să scurtăm termenul de soluționare. Personal vreau să mă implic în această problemă pentru că poate însemna și o reducere a perioadei de reorganizare. Procesele respective au în spate o sumă de recuperat care reprezintă aproximativ șase milioane de lei.
Pentru ce a fost făcut creditul care a avut ca ipotecă Piața Centrală din Piatra Neamț?
Nu știu. Această întrebare mi-a adresat-o deja și Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) și este obligația mea să știu. Trebuie să fac o analiză serioasă pe o perioadă de cinci ani, astfel încât să aflu ce s-a întâmplat. Sper ca într-o lună să lămuresc și acest lucru. Măsurile nu le voi lua singur, ci cu lichidatorul judiciar, și, în funcție de ce se va găsi, vom lua și măsurile de recuperare a eventualelor prejudicii. Populația din Piatra Neamț are datoria să afle de la cei care administrează banii publici să știe pe ce se cheltuiesc acești bani.
Vă veți înscrie la licitația pentru administrarea Pieței Centrale?
Ca obraz al firmei, teoretic, ar trebui să ne înscriem, dar în acest moment nu vă pot spune nimic sigur. Trebuie să facem un studiu și să vedem dacă este rentabil să administrezi piața.
Andreea AMARIEI
2 comentarii
Bafta si multa hotarare in tratarea probelor cu care se confrunta aceasta societate !
Cu siguranta veti reusi, dar veti vedea ca totusi, va fi nevoie sa lucrati si la personalul angajat, mai ales unii care nu au decat un scop – sa demonstreze ca nu veti reusi, oricat veti lupta !!!! (atentie la unii “sefi paziti si ocrotiti” de ani buni ….!!!!).
Inconjurati-va de oameni seriosi si capabili !
Inca o data bafta si multa daruire !
Asta nu a fost in stare sa-si administreze propria afacere si acum e bun la Urban!E recomandat de cumetria cu doamna deputat Stoica.Urban a fost bagat in groapa de hotia Primariei care i-a pus o concesiune imensa stiind ca nu va fi platita!Motivele :cresterea artificiala a veniturilor primariei si falimentarea Urban pentru preluarea spatiilor si terenurilor de catre gruparea Pinalti.In plus, urban a sustinut si multe campanii electorale ale PDL.