La Neamț, buletinele de vot vor fi păzite, chiar dacă legislația în vigoare (recentă, deci nu a apucat toată lumea să o studieze!) nu mai cuprinde sintagma „buletinele de vot se transportă sub pază”. Prefectura Neamț începuse deja distribuirea buletinelor de vot, când, SURPRIZĂ!, „Inspectoratul Județean de Poliție (IPJ) Neamț a informat asupra existenței unui plan propriu, în care se preciza necesitatea asigurării pazei locului de depozitare a buletinelor de vot (chiar dacă nu este prevăzut în legislație)”, afirmă Prefectura Neamț, într-un comunicat de presă. Cum „IPJ nu putea asigura paza celor 83 de locuri de depozitare (câte localități sunt în județ, carevasăzică, n.r.), s-a luat decizia opririi distribuirii buletinelor de vot către birourile electorale de circumscripție și depozitarea acestora doar în patru locații, pe centre zonale (Piatra Neamț, Roman, Bicaz, Târgu Neamț), cu asigurarea pazei”, zice tot Prefectura Neamț. Toată tărășenia este narată în comunicatul de presă al Prefecturii Neamț:
„Conform prevederilor art. 61 din Legea 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale și ale punctului 80 din HG 52/2016 de aprobare a calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale din anul 2016 «buletinele de vot se distribuie prin grija prefecților. Buletinele de vot se preiau de către primar, împreună cu președintele biroului electoral de circumscripție, pe bază de proces verbal și se păstrează în încăperi speciale, încuiate și sigilate».
Conform prevederilor art. 62 din Legea 115/2015 și ale punctului 85 din calendarul aprobat prin HG 52/2016, președinții birourilor electorale ale circumscripțiilor comunale, orășenești, comunale au obligația ca, până la data de 28 mai, să afișeze la sediul primăriei, biroului electoral de circumscripție și la sediile secțiilor de votare câte un buletin de vot din fiecare categorie, după ce a fost vizat și anulat de președintele biroului electoral de circumscripție.
Pentru îndeplinirea acestor prevederi legale, la nivelul instituției s-a luat decizia de a organiza acțiunea de distribuire a buletinelor de vot în perioada 25-27 mai 2016, după un grafic stabilit.
În acest sens, s-a întocmit și transmis în teritoriu o circulară în care se precizau atât modul de ridicare a buletinelor de vot, cât și modul de păstrare a acestora după preluarea lor, așa cum prevede Legea 115/2016 pentru alegerea autorităților administrației publice locale.
După demararea distribuției buletinelor de vot, Inspectoratul Județean de Poliție (IPJ) a informat asupra existenței unui plan propriu, în care se preciza necesitatea asigurării pazei locului de depozitare a buletinelor de vot (chiar dacă nu este prevăzut în legislație). Astfel, ținând cont și de aceste precizări, pentru evitarea oricărei suspiciuni, s-a reanalizat problema depozitării și, pentru că IPJ nu putea asigura paza celor 83 de locuri de depozitare, s-a luat decizia opririi distribuirii buletinelor de vot către birourile electorale de circumscripție și depozitarea acestora doar în 4 locații, pe centre zonale (Piatra Neamț, Roman, Bicaz, Tg. Neamț), cu asigurarea pazei”.
Ce nu spune Prefectura Neamț este prevederea legală în baza căreia s-a luat această decizie… (Mesagerul de Neamț)