La cea mai recentă reuniune a Consiliului Local Târgu-Neamț, de dinainte de sărbătorile pascale, au apărut și nervii (politici și administrativi) de la o… moară de apă.
Administratorul din Blebea (pe numele său Cătălin Grosu) al respectivei instalații a solicitat legislativului ștergerea datoriilor.
Dezbaterile din Consiliul Local, pe scurt:
Mihai Stoica (PNL – foto dreapta): „Vreau să pun în discuție problemele cu care se confruntă o societate reprezentată de domnul Cătălin Grosu. În ședința trecută, am discutat cererea domniei sale de a i se șterge niște datorii, pentru a-și continua activitatea. Chiar dacă a depus o cerere către primărie, ea nu este înregistrată și nu s-a întâmplat nimic de atunci. Nu am să fac aici o pledoarie despre ce înseamnă să plătești taxe și impozite la bugetul local, de unde vin ei, cum poți să-i dai și să-i mai dai și la termen. Pot să vă spun că acest domn, acum vreo 7 sau 10 ani, a adus în Târgu-Neamț un investitor care, ani la rând, a oferit 800 de salarii la 800 de angajați. De 26 de ani nu este ședință să nu existe cereri de stergere a datoriei motivate obiectiv sau subiectiv. Dacă nu putem ajuta un administrator de societate, credeți că va veni vreun investitor de dragul nostru fără să-l ajutăm? Nu ne putem bate joc de acest om. Dacă și viitorul consiliu local va proceda la fel în continuare cu mediul privat de la noi, orașul nostru va deveni oraș minier. Oameni buni, înțelegeți că sursa de venituri la bugetul local, județean și național sunt patronatele, mediul privat. Când e vorba de un administrator de firmă care generează venituri la bugetul local nu avem timp să-l ajutăm, dar când vine vorba de un zaiafet, de o manifestare, de o găinărie se dă curs cererii de alocare de bani de la bugetul local. Aflu cu stupoare că toți angajații de la Serviciul de Urbanism, în afară de ing. Rusu sunt în concediu. Extraordinar”.
Vasile Apopei (city-managerul orașului – foto): „Problema este la Serviciul Juridic. Acest domn vine la noi de jumătate de an și încearcă pe cale amiabilă, conform clauzelor din contract, să rezolve problema, dar din păcate la Juridic nu găsim înțelegere”.
Laura Maftei (secretarul primăriei): „Așteptăm să vină miercuri la serviciu colegii de la Serviciul Juridic, vom căuta documentele și cererea domnului Grosu va intra sub formă de proiect în Consiliul Local”.
Vasile Dron (PSD): „Propun domnului primar să-i sancționeze pe acei angajați din primărie care nu au dat curs cererii domnului Grosu. Cei care nu au dat curs acestei cereri trebuie să plătească”.
Maria Vrînceanu (PNL – foto): „Vorbim de un serviciu juridic al primăriei de care trebuie să ne rugăm să ne pună la dispoziție documente. La fel s-a întâmplat și cu cei care am făcut parte din fostul legislativ că am încredințat la asociațiile crescătorilor de animale pajiști ca oamenii să-și pască animalele. S-a dat o hotărâre care a stat în sertar la Juridic, iar când am întrebat șefa de la Serviciul Juridic de ce nu mi-a dat hârtiile știți ce mi-a răspuns? Să vin să lucrez o săptămână în locul dumneaei. Vorbim de presiuni care se fac pe angajații din primărie să nu ne dea documente. Neștiind de existența acestei hotărâri de la Curtea de Apel Bacău nu am avut cum să ne apărăm. De ce s-a ajuns la această situație? Pentru că un anume domn (jurist Ioan Țuțu) de la Serviciul Juridic a ținut documentele sub cheie la ordinul cuiva. Nu e posibil ca un întreg serviciu să fie plecat în concediu. Eu știu că programările pentru concedii se fac la final de an. Nu e posibilă degringolada care există la primărie. Este nevoie urgentă să ne întâlnim în luna mai într-o ședință extraordinară, pentru a rezolva aceste probleme stringente”.
Nu-i așa că și dv. plecați toți în concediu?
Poate chiar pe 5 iunie! (C.T. STURZU)