Noii consilieri locali din Piatra Neamț au căpătat rapid apucăturile celor vechi și aruncă în stânga și în dreapta cu bani în tot felul de asocieri discutabile, cu motivația nobilă de promovare a orașului și a tinerelor talente. Așa că au hotărât să dea „doar” 15.000 de lei pentru a finanța un festival privat, o afacere privată profitabilă, cu motivațiile amintite deja. Că organizatorul, SC Viva Allegria SRL a cerut 25.000 lei este o altă chestiune care ține de negocierile anterioare, pe principiul sănătos, cere mai mult ca să putem aproba cât e nevoie, sau pe cel cunoscut din vechime, prost nu este cine cere…
Evident că suntem pentru promovarea talentelor de orice fel, dar finanțarea de la buget a acestui gen de manifestări seamănă mai mult cu un fel de recompense pentru servicii trecute sau viitoare. Dacă ar vrea să promoveze talente pe banii orașului, primăria ar avea o mulțime de posibilități, pe care nu le folosește pentru că ar fi prea ieftin și posibilitățile de promovare nu ar mai fi aceleași.
Conform solicitării care a stat la baza acordării respectivei finanțări, festivalul, ajuns la a doua ediție, se adresează copiilor cu vârsta între patru și…18 ani, dar și tinerilor de până în 35 de ani care fac performanță în domeniul muzical. Costurile de organizare s-ar ridica la 55.000 de lei, în acestea fiind incluse atât plata, transportul, masa și cazarea membrilor juriului, cât și premiile oferite participanților, un meniu gratuit pentru aceștia și o petrecere.
Pentru preselecția din acest an s-au înscris 200 de copii și tineri din țară și 18 din Republica Moldova. Și, ca să fim convinși că respectivul festival aduce la Teatrul Tineretului nu doar copii talentați, ci și nume sonore în lumea muzicii naționale, aflăm că: „Juriul Festivalului este format din nume recunoscute la nivel național în acest domeniu: artistul liric Ozana Barabancea (jurat emisiunea „Te cunosc de undeva” de la Antena 1), compozitorul Nicolae Caragia, din Chișinău – Republica Moldova, compozitorul Claudiu Bulete, compozitorul Marcel Iorga. De asemenea, din juriu va face parte și va avea un concert în cadrul Festivalului și Tudor Turcu, câștigător al prestigiosului concurs X Factor , de la Antena 1. Totodată, Ilinca Băcilă, câștigătoarea concursului Mamaia Copiilor și semifinalistă Vocea României, va fi și ea membră a juriului, alături de câștigătoarea trofeului primei ediții Viva Allegria, Daria Tanasă (din Bacău)”.
Festivalul, prilej de promovare a orașului sau a șefilor?
Cum latura sensibilă a consilierilor trebuie atinsă pe mai multe căi, aflăm că Festivalul este și un bun prilej pentru promovarea urbei, acesta urmând să fie „filmat cu 4 camere și va fi transmis, în direct, pe internet, pe un site de profil. De asemenea, cele mai importante momente ale Festivalului vor fi difuzate pe cel puțin un post de televiziune locală. Mediatizarea evenimentului (afișe, flyere, spoturi tv, internet) se va realiza atât în mass media locale din Neamț și din alte județe”.
Promovarea a început deja, cel puțin la conducerii Primăriei Piatra Neamț. Două exemple pot fi cititte aici:
http://newsallert.ro/primaria-piatra-neamt-acceseaza-finantari-de-peste-34-milioane-euro-pentru-transport-ecologic sau http://newsallert.ro/woow-un-nou-look-pentru-primarul-dragos-chitic
Despre primul material, chiar cineva din primărie spunea că este prea exagerat deoarece este vorba de dorințe, nu despre realizări palpabile, dar, în definitiv, este un semn că măcar la acest nivel primăria poate fi promovată. Iar dacă acest lucru se întâmplă, de ce nu s-ar da 15.000 lei pentru un festival privat, unde se achită taxă de înscriere ( de ce nu poți acoperi din ea cheltuielile ?) și de unde se așteaptă profit?
Pentru cei care au uitat, orașul are de achitat lunar, în această perioadă 3.000.000 lunar pentru achitarea unor datorii generate de proasta sa administrare.
SC Viva Allegria a făcut o cerere de parteneriat și către Primăria Târgu Neamț, respinsă deoarece manifestarea se desfășoară la Piatra Neamț. Nici Consiliul Județean Neamț nu a fost ocolit, aici nu a apărut încă o hotărâre a consilierilor, dar probabil parteneriatul va fi semnat pe exact aceleași principii ca și la Primăria Piatra Neamț.
Valentin Bălănescu
.
2 comentarii
Cu tot respectul, ati omis un lucru: copiii (cu tot cu parinti) care au fost “selectati” de prin tara (peste 200 de copii) isi vor plati si transportul si cazarea si masa, pe langa taxa de participare la “marea finala”. Au fost anuntati deja ca li se ofera cazare si masa, contra cost, la pretul pietei, la un anumit hotel din oras, sau ca se pot orienta spre orice alt hotel. Deci sponosorizarile primite din bani publici nu acopera, decat ca minciuna, cazarea, transportul, masa copiilor. Ati omis de asemenea sa pomeniti de cheltuielile pe care le face teatrul pentru acest festival, lumini, sunet, gazduirea spectacolelor, etc. Cine acopera cheltuielile teatrului, daca nu bugetul public? Iar daca veti afla si ce sponsori mai exista printre societati publice locale, puteti primi chiar nota de trecere…
Evident, e nerelevant faptul ca un anumit club de copii, dintre cele 3-4 existente in Piatra Neamt, (toate fiind in definitiv niste afaceri private, unde parintii platesc) este finantat, indirect, din bani publici, in timp ce altele sunt refuzate constant.(…)
Nu asteptăm notă de trecere de la nimeni. Dacă știti atâtea lucruri, trimiteți un material semnat, la vedere, și putem discuta atunci despre note de trecere.