Nicicând dezbinarea nu a fost mai vizibilă în rândul credincioșilor din Dochia decât în această duminică, 12 martie, la slujbă. În dizarmonie totală cu preceptele creștinești și cu unitatea la care se face apel (sau așa ar trebui) cu fiecare slujbă oficiată, de data aceasta, biserica din Dochia stă mărturie că, între credincioși, s-a produs o ruptură și nu se știe încă dacă va putea fi cârpită.
Jumătate din cei care s-au dus azi la slujbă au intrat în biserică și îl ascultă pe preotul Andrei Todirașcu, în vreme ce, afară, cealaltă jumătate s-a alăturat, în rugăciune și gânduri, părintelui Vasile Savin, cel destituit zilele trecute din funcția de preot paroh.
Cele două tabere, căci deja se poate discuta de tabere, nu au intrat în conflict, iar asta nu are nicio legătură cu faptul că jandarmii au împânzit zona bisericii și nici cu faptul că inspectorul Florin Chirilă, de la Mitropolie, se află într-un du-te-vino continuu. Părintele Savin le-a spus celor de afară să stea cuminți și să își vadă de rugăciuni, iar cei dinăuntru par să facă același lucru, chiar dacă la îndemnul celuilalt preot.
Cu toate acestea, atmosfera este încordată, departe – foarte departe – de ce ar trebui să însemne Sfânta Liturghie, în litera și spiritul ei.
Părintele Vasile Savin s-a ferit să arunce vreo piatră oficială, precizând doar că el nu a fost înștiințat nici până acum care au fost motivele pentru care a fost schimbat din funcția de paroh. A mai spus că nu a fost oprit de la slujire, dar el este cel care nu dorește să intre la slujbă, fiindcă nu vrea să intre în comuniune cu cel care slujește și îl pomenește pe Mitropolit. Iar ca regret, cel puțin pentru acest moment, încă departe de final, părintele Savin a menționat apelativul ”schismatici”, cu care se pare că au fost gratulați cei de afară. De cei dinăuntru, evident.
Și așa, încet, încet, dezbinarea în cadrul Bisericii Ortodoxe Române se face tot mai simțită. Exemplul de la Dochia este doar unul, dar se alătură altora și, mai grav, anunță mult mai multe. (D.O.)
Un comentariu
Eu stau si ma intreb , ce duh au teofan si slugile lui cand in sf si marele post se duc in manastiri si biserici si fac sminteala ,EI POSTESC ADICA ?????