Consilierii locali, convocați astăzi, 11 octombrie, la o ședință de îndată, ce va începe la ora 15, ar trebui să facă următorii trei pași în lungul drum al redeschiderii Pieței Centrale, drum care durează deja de trei ani și ceva.
După ce, zilele trecute, plenul CL Piatra Neamț a decis ca Piața să fie administrată de Primărie, astăzi se discută înființarea compartimentului care să asigure administrarea pieței. Compartimentul va funcționa în cadrul Serviciului Patrimoniu, Autorizări, Transporturi și, în proiectul propus de primarul Dragoș Chitic, i s-au atribuit 12 posturi, din care 3 pentru studii superioare și 9 pentru studii medii sau generale. Vor fi doi consilieri grad IA, un inspector de specialitate, un electrician, un mecanic, trei muncitori necalificați, un îngrijitor și trei casieri.
Potrivit oficialilor Primăriei Piatra Neamț, pentru ocuparea celor 12 posturi există trei variante: fie se vor face angajări, fie se vor detașa salariați ai primăriei de la alte departamente, fie se vor detașa de pe la societățile Consiliului Local, fiindcă, vorba aceea, e de unde. În definitiv, CMI Urban e la doi pași de primărie. Nu s-a stabilit nicio variantă încă și e foarte posibil să se meargă pe o combinație dintre cele trei.
Pentru cei 12 care se vor ocupa de administrarea Pieței Centrale, Primăria a estimat ”un nivel maxim al cheltuielilor salariale” de 29.600 de lei brut, la care s-ar adăuga 6.748 de lei cheltuielile din dreptul angajatorului, adică un total de 36.348 lei.
În același timp, proiectul următor, care privește rectificarea bugetului – aferentă înființării noului compartiment -, vorbește de majorarea cheltuielilor de personal la autoritatea publică, însă la nivelul unui plus de 49.000 de lei pe trimestrul IV. Ca o nostimadă, fără prea multă legătură cu subiectul Pieței Centrale, cheltuielile de personal la Primărie au fost inițial de 9,73 milioane de lei anul acesta, iar, dacă se aprobă rectificarea, vor fi 9,78 milioane.
Revenind la pașii spre deschiderea Pieței, în același proiect, al rectificării bugetului, se estimează ”alte venituri din concesiuni și închirieri de către instituțiile publice” +400.000 de lei pe trimestrul IV al acestui an.
Ca ultim punct de lucru al ședinței de azi, consilierii trebuie să completeze lista cu obiectivele pe care le au de păzit polițiștii locali, ”în sensul includerii Pieței Agroalimentare «Sf. Gheorghe» din municipiul Piatra Neamț, cu caracter temporar, până la finalizarea procedurilor de licitație aflate în derulare”. Ca o altă nostimadă, lista oficială a obiectivelor asigurate cu pază de Poliția Locală Piatra Neamț include două posturi la sediul primăriei, un post la Direcția Taxe și Impozite, un post la Centrul social ”Împreună” și Centrul de servicii specializate pentru copii ”G. Galinescu”, un post la Centrul Social Pietricica, unul la Sala Polivalentă și unul la punctul de colectare a deșeurilor electrice, electronice și electrocasnice. (D.O.)
Un comentariu
Bravo!