Un articol excepțional despre audierea în Congresul american a reprezentanților celor mai importante companii americane care au legătură cu comunicarea pe internet, Google, Twitter și Facebook. Date, analize, acuzații și, din partea celor puși la zid, ridicări din umeri. America pare să se fi trezit și le cere să stopeze minciuna, știrile false, să blocheze manipulatorii, să nu mai învrăjbească lumea. Articolul întreg îl puteți citi aici. Merită! Noi vă prezentăm doar un mic fragment, ca element declanșator de lectură.
”În iulie 2016, moartea unui polițist afro-american a fost transmisă live pe Facebook. Imediat, americanii și-au declarat război de rasă în comunitate și s-au atacat reciproc. În întreaga lume, în India, vara trecută, o caricatură a Profetului Mahomed, postată pe Facebook, a declanșat proteste violente în care un om a murit. Indiferent în ce colț al lumii operează Facebook, a devenit clar că oamenii folosesc platforma în moduri în care Mark Zuckerberg nu le-a gândit niciodată. A început compania acum 13 ani, ca un tânăr absolvent de Harvard, pentru a strânge studenții laolaltă. De atunci, s-a extins exponențial, sub suprema viziune a sa tech-utopică de a conecta lumea. Dar, din ce în ce mai mult, platforma este folosită de elemente puternice ca să facă exact opusul: să divizeze societăți. Facebook a ajuns la 2 miliarde de utilizatori lunar și un profit din publicitate de 27 de miliarde de dolari pe an. Organizațiile media depind de Facebook pentru trafic și distribuție, vânzare, trebuie să plătim pentru parteneriate. Spuneți-i ambiție sau naivitate. Această mantră – ne mișcăm rapid, spargem lumile – este abordarea mereu câștigătoare a dezvoltării softwareului în Silicon Valley”.
FOTO: Scientific American.