Actualizarea platformei e-commerce are ca scop imbunatatirea randamentului site-ului tau, insa poate avea dezavantaje, daca omiti cateva aspecte importante pentru pozitia site-ului in ierarhia motoarelor de cautare.
Pentru a-ti asigura procesul de realizare a unui magazine online pe o platforma E-Commmerce atunci cand faci modificari, ai in vedere urmatoarele 9 elemente:
- Salveaza-ti toate URL-urile de pe site
Atunci cand migrezi de pe o platforma pe alta, incearca sa salvezi o lista a tuturor URL-urilor de pe site, pentru a le redirectiona, daca este nevoie. Astfel, te asiguri ca autoritatea paginilor in motoarele de cautare nu se pierde odata cu modificarile facute.
Chiar daca structura URL-urilor se va schimba, evita utilizarea redirectionarii in lant. Aceasta va ingreuna incarcarea paginii, afectand, implicit, performanta site-ului. Ca efect, acesta isi va pierde vizibilitate in ierarhia paginilor si a cautarilor din motoarele online. In schimb, poti folosi Screaming Frog, un instrument pentru crawling, identificarea link-urilor deteriorate si redirectionari.
- Stabileste ce schimbari pot interveni in timpul migrarii
Structura informatiei de pe site poate fi afectata de aceasta modificare a platformei de e-commerce. Inainte de a incheia migratia, observa care sunt schimbarile care au aparut de-a lungul procesului.
Instaleaza un sandbox si testeaza baza de date pe noua platforma inainte de a implementa toate modificarile la nivelul domeniului. Aceasta instalare te va ajuta sa protejezi toata informatia de pe site.
De asemenea, testele pe care le faci inaintea implementarii propriu-zise nu trebuie indexate, pentru a nu putea fi identificate de motoarele de cautare care afiseaza rezultate.
Schimbarile la care te poti astepta atunci cand realizezi migrarea privesc meniul de navigare al site-ului, ierarhia, navigarea breadcrumb, conventiile de numire a URL-urilor.
- Creeaza o harta a redirectionarilor de pe vechiul pe noul site
Foloseste instrumentele utile pentru crearea de URL-uri in .htaccess., astfel incat acestea sa redirectioneze vechile URL-uri catre noul site dupa migrare.
- Pastreaza evidenta link-urilor create manual
Pe site-ul tau poti avea atat link-uri dinamice generate de platforma e-commerce, cat si unele create manual. Acestea din urma, insa, nu se actualizeaza odata cu migrarea catre o noua platforma de e-commerce. Harta redirectionarilor executata corect va indica paginile corecte pentru aceste link-uri.
Evita conectarea propriilor link-urilor cu orice pagina redirectionata catre site-ul tau, intrucat aceasta poate reduce performanta site-ului. Scopul redirectionarii este sa trimita utilizatorii si PageRank, totodata, catre paginile corecte atunci cand se folosesc link-uri externe.
- Creeaza o lista cu cele mai puternice pagini ale site-ului
Foloseste Ahrefs si Open Site Explorer pentru intocmirea unei liste de link-uri sortate in functie de numarul ce accesari si alti indicatori metrici ai paginii.
Astfel, dupa mutarea site-ului, link-urile cu cea mai mare putere in motoarele de cautare nu ar trebui sa fie schimbate. Desigur, pot exista situatii in care pozitia link-urilor nu se schimba chiar si dupa trecerea la HTTPS.
In plus, Google Analytics poate identifica accesarea paginilor de pe site din surse externe. Paginile care au accesari trebuie pastrate, pentru mentinerea nivelului de trafic si a autoritatii link-ului in motoarele de cautare.
- Masoara pozitia site-ului
SEMrush este un instrument cu care poti salva cat mai multa informatie privind pozitia in motoarele de cautare inainte de migratie. Urmareste cuvintele-cheie, precum si datele privind cautarile pentru toate paginile relevante de pe site. Pastrand aceste informatii, ai posibilitatea de a verifica, dupa completarea procesului de migrare, daca exista schimbari in ceea ce priveste influenta cuvintelor.
8.Asigura-te ca nu pierzi pagini
Cu toate ca migrarea unui site nu ar trebui sa genereze pierderea unor pagini, exista cateva motive des intalnite pentru care ai putea risca aceste lipsuri:
- Migrarea ia in considerare URL-urile dinamice, nu si pe cele ale paginilor statice sau pe cele ale paginilor create pe alte platforme. Verifica-le, deci, pe cele create ca HTML static sau instrumente asemanatoare.
- Unele sectiuni de pe site pot folosi conventii diferite pentru crearea URL-urilor. Daca nu rezolvi aceste aspecte, risti ca intreaga sectiune sa genereze o eroare 404, deci sa dispara.
- Intrucat navigarea pe noua platform se realizeaza diferit, unele pagini sau sectiuni intregi ar putea deveni inaccesibile. Nu vei putea sa le identifici nici cu ajutorul scanari specifice, iar paginile isi vor pierde din puterea si pozitia dobandite in cadrul motoarelor de cautare.
Evita surprizele neplacute, deruleaza un crawling in timpul testului de implementare pentru a verifica numarul URL-urilor, ce trebuie sa fie identic pentru ambele variante de site. Elimina, cu aceasta ocazie, duplicatele.
- Monitorizarea post-lansare
Scaneaza si testeaza site-ul, verificand erorile, imediat dupa mutarea pe noua platforma. In plus, trebuie sa te asiguri si de faptul ca nu ai inca activata optiunea noindex.
Pentru a observa schimbarile la nivelul performantei site-ului, este indicat sa monitorizezi traficul din prima clipa.
Daca ai redirectionat multe pagini, asteapta-te ca traficul inregistrat de Google Analytics sa fie perceput ca „redirect” si nu ca organic. Acest lucru va aparea pana cand Google indexeaza noile pagini.
Ai in vedere aceste 9 recomandari pentru a migra in siguranta site-ul pe o noua platforma.