Profesorii din trei țări parteneri în programul Erasmus+ la care participă Școala Gimnazială „Elena Cuza” din Piatra Neamț au fost primiți joi după-amiază, 14 noiembrie, în vizită oficială la Primăria Piatra Neamț.
Primarul Dragoș Chitic le-a urat bun venit și ședere fructuoasă la Piatra Neamț profesorilor din Slovenia, Croația, Spania care, împreună cu Școala Gimnazială „Elena Cuza”, derulează proiectul „Schimb internațional pentru inovare în interiorul și exteriorul organizației”. În calitate de reprezentant al instituției care sprijină organizarea la Piatra Neamț a primei sesiuni din proiect, primarul Dragoș Chitic le-a vorbit oaspeților despre rolul administrației publice locale în susținerea și dezvoltarea învățământului, ca instituție finanțatoare și parte în multe proiecte școlare.
După prezentarea delegațiilor formate din 12 profesori străini, prof. Dumitru Letos, directorul Școlii Gimnaziale „Elena Cuza” a vorbit despre proiectul care se va concretiza prin crearea unor metode noi în educație, ce vor fi accesibile oricui, de oriunde în lume, grație platformei digitale. Contribuția școlii din Piatra Neamț în proiect este, printre altele, exact această platformă digitală, ce a fost creată la ultimul proiect internațional derulat de profesorii și elevii școlii „Elena Cuza”. În plus, a adăugat directorul Letos, profesorii școlii implicați în acest proiect Erasmus+ au rolul important de a concepe modelele de lecții și teste virtuale pe baza experienței și a cunoștințelor acumulate de toți profesorii din școlile partenere.
Coordonatoarea întregului program Erasmus+, prof. Mateja Todorovki, din Slovenia, și-a exprimat convingerea că va reuși să atragă și sprijinul prestigiosului Institut „Jožef Stefan” din Ljubljana, colaborator în proiecte NASA, CERN, membru UNESCO. Expertiza IJS ar putea contribui la aplicarea internațională a rezultatelor finale din acest program Erasmus+, a explicat prof. Mateja Todorovki. Prima etapă a programului se derulează săptămâna aceasta la Școala Gimnazială „Elena Cuza” și vizează stabilirea modului concret de realizare a obiectivelor ce revin fiecăreia din cele patru școli partenere. (C.I.)