Maria Teslaru a fost actriță și a jucat inclusiv pe scena Teatrului Tineretului din Piatra Neamț. Cât a fost aici s-a identificat cu scena și a făcut câteva roluri de excepție. Mulți dintre noi putem avea scuza că nu am văzut-o jucând pe scena din Piatra Neamț. Că am uitat de ea, chiar dacă a ajuns la Naționalul bucureștean.
O boală nemiloasă i-a curmat firul vieții. Au urmat valuri de amintiri despre ea, despre spectacolele ei, condoleanțe transmise. Pe rețele de socializare și nu numai. Pe noul site al noului Teatru Tineretului al Gianinei Cărbunariu și al echipei sale nu am reușit să găsim nici măcar o evocare, în memoria unui artist care a trudit pentru bucuria spectatorilor de atunci.
Au făcut-o în schimb alții, unii dintre ei iluștrii anonimi ai teatrului românesc, precum Oana Pellea: ”Atât de superbă, de bună, de minunată… cu umor, talent, inteligenţă, forţă. Mi s-a rupt sufletul când am auzit că a plecat. Azi. Marie, ai luat cu tine toată tinereţea mea de la Piatra Neamţ, pe care am împărţit-o cu tine, om minunat! Frumoasă Marie, cea plină de viaţă, drum bun!”
A făcut-o Teatrul Național din București, o altă instituție anonimă.
Din păcate, n-a făcut-o, până acum luni, 18 februarie, ora 10.15, instituția care ocupă locul Teatrului Tineretului din Piatra Neamț.
Pentru care Maria Teslaru a jucat în câteva piese, unele de referință, după cum se amintește aici:
Mama – „Bine mamă, dar ăştia povestesc în actul II ce se întâmplă în actul I” de Matei Vişniec, regia Nicolae Scarlat, 1989
Elena din Troia – „Troilus şi Cresida” de William Shakespeare, regia Ştefan Iordănescu, 1989
Camelia – „Aceşti nebuni făţarnici” de Teodor Mazilu, regia Nicolae Scarlat, 1989
Margareta şi Aglaie, O ţărancă – „Şapte hohote de râs” de Tudor Popescu, regia Alexandru Dabija, 1987
Lady Breknell – „Bună seara, domnule Wilde” de Eugen Mirea şi Henry Mălineanu, regia Nicolae Caranfil, 1987
Orsola – „Piaţeta” de Carlo Goldoni, regia Silviu Purcărete, 1986
Celanta – „Îndrăgostiţii din Tesalia” de George Peele, regia D. Mănescu, 1985
Vânzătoarea – „Fluturi de noapte” de Dinu Grigorescu, regia Mircea Marin, 1984
Chiosa, ucenicul Babei Hârca – „Baba Hârca” de Matei Millo, regia Alexandru Dabija, 1984
Stăvăroaia – „Idolul şi Ion Anapoda” de George Mihail Zamfirescu, regia Eduard Covali, 1983
Marisa – „Pragul albastru” de I.D. Sârbu, regia Mircea Cornişteanu, 1983
Prietena Elsei, Cântăreaţa, Orăşanca – „Dragonul” de Evgheni Şvarţ, 1981
Escroaca, guvernanta – „Joc dublu” de Robert Thomas, regia Eduard Covali, 1981 – Debut
(V.B.)