Situația conflictuală de la Spitalul Orășenesc din Târgu Neamț continuă să tulbure liniștea micului orășel de pe malul Ozanei. După ce în media locală și națională au apărut mai multe materiale în care fostul manager Florin Apostoae este acuzat de comportament inadecvat, dar și de faptul că ar fi girat angajări care nu respectau întru totul legislația în vigoare, a apărut un nou document, de data aceasta de susținere a fostului manager, care este însoțit de o listă de semnături. Semnatarii se delimitează de articolele denigratoare la adresa dr. Florin Apostoae și vorbesc de meritele acestuia în organizarea Compartimentului de Primiri Urgențe..
Vă transmitem punctul de vedere al personalului CPU de la Spitalul Orăşenesc Târgu Neamţ
„În urma apariţiei în mass media a unei sesizări anonime a unei doamne, asistent medical în cadrul CPU Spitalul Târgu Neamţ, după cum reiese din articolul de presă, prin care se aduce un prejudiciu de imagine atât domnului doctor Florin Apostoae cât şi întregii echipe medicale CPU, vă transmitem următorul punct de vedere:
1.Colectivul medical din cadrul CPU este un colectiv unit, închegat, care funcţionează pe bază de comunicare şi respect, cei mai mulţi dintre noi unindu-ne în vederea îmbunătăţirii actului medical, prioritatea noastră fiind salvarea vieţilor omeneşti.
2.Ne arătăm indignaţi faţă de afirmaţiile apărute în spaţiul public, referitoare la desfăşurarea activităţii în cadrul compartimentului de primiri urgenţe şi ne delimităm total de poziţia exprimată în articolul intitulat ”Efectele politizării: Oamenii lui îi spun Împăratul. Ne teroriza.„
3.Venirea domnului doctor Apostoae pe funcţia de manager s-a tradus prin efortul depus în înfiinţarea unui compartiment de primiri urgenţe după modelul spitalelor mari în care acesta a lucrat înainte de a veni la noi; prin atragerea de fonduri europene şi naţionale care au permis dotarea cu aparatură medicală modernă (monitoare de funcţii vitale, defibrilatoare, aparate de ventilaţie mecanică, aparate de radiologie, de ortopedie, videolaringoscop, tărgi radiotransparente), aparatură la care nu credeam că va avea acces un mic spital de provincie. În mandatele dr. Apostoae, calitatea actului medical a crescut, acesta implicându-se pentru atragerea de personal nou, spitalul nostru reuşind să atragă doi medici anestezişti, doi urgentişti, doi medici chirurgi, doi medici ortopezi, doi medici ginecologi, doi medici cardiologi, un medic nefrolog, un medic radiolog şi un medic de recuperare.
Am pus împreună cu dr. Apostoae bazele pentru un triaj funcţional al pacienţilor care ajută foarte mult la scăderea timpilor de aşteptare astfel încât aceştia să ajungă la consultaţii în funcţie de codul urgenţei şi nu de momentul sosirii la spital. Ca dovadă a unei buni colaborări şi a unui mediu unit în cadrul CPU, medicii anestezişti s-au oferit să efectueze gărzi în CPU deşi nu erau obligaţi să o facă. Mulţi asistenţi din alte secţii şi-au manifestat dorinţa de a lucra alături de noi în cadrul CPU. Am fi putut realiza toate aceste lucruri dacă am fi fost denigraţi, umiliţi sau terorizaţi?
Doctorul Apostoae este implicat, prezent, niciodată nu s-a ferit de la a-şi îndeplini atribuţiile sau de a consulta pacienţii şi de nenumărate ori l-am solicitat să vină din timpul său liber la spital, acesta ajutând de fiecare dată. După instituirea stării de urgenţă şi la începutul debutului epidemiei în ţara noastră, când plana incertitudinea şi sentimentul de insecuritate, acesta era primul care se oferea să recolteze probe de la pacienţii cu suspiciuni COVID-19. Referitor la colegii noi, medicul Apostoae s-a implicat activ în formarea lor, prin prelucrarea protocoalelor şi procedurilor de urgenţă aceştia devenind în scurt timp adevăraţi profesionişti putând concura oricând cu angajaţii cu vechime, făcând faţă cu brio oricăror provocări.
Tot acest medic, denigrat acum, a fost cel care a venit de acasă, din timpul său liber, pentru a salva un pacient aflat în stop cardio-respirator prin fibrilaţie ventriculară, iar după ce a reuşit să-l resusciteze, întrucât timpii de aşteptare a ambulanţei cu medic erau foarte mari, s-a urcat personal într-o altă ambulanţă şi a însoţit pacientul până la Iaşi acest lucru salvându-i viaţa pacientului. Niciunul dintre noi nu am asistat la momente în care dr. Apostoae să refuze să consulte vreun pacient, ba mai mult acesta este primul care merge să vadă pacienţii.
4.Compartimentul CPU, compartiment relativ nou, care astăzi funcţionează şi salvează vieţi este rezultatul muncii în echipă, rezultat al comunicării şi implicării. Ca dovadă a faptului că această echipă funcţionează stă şi numărul de pacienţi care în ultimii ani a crescut considerabil. Dacă în anul 2014 aveam cam 12000-15000 de pacienţi pe an, acum numărul lor depăşeşte 30.000.
- Prin acest comunicat dorim să ne delimităm de acele persoane, care din motive personale denigrează imaginea doctorului Apostoae şi a întregului personal CPU, afirmând în presă fără susţinerea noastră, neadevăruri şi minciuni referitoare la modalitatea de desfăşurare a activităţii în CPU. În urma apariţiei acestor denigrări, unii din noi iau în calcul varianta de a se reorienta către alte unităţi medicale.
6.În această perioadă, atât de dificilă, când este important ca cetăţenii să aibă încredere în actul medical, vrem să transmitem pacienţilor şi familiilor acestora, că acest compartiment de primiri urgenţe, funcţionează în parametri absolut normali, iar noi ca echipă suntem concentraţi pe îmbunătăţirea actului medical şi că în ciua imaginii create recent în mass-media, CPU Târgu Neamţ este o echipă pregătită să ajute şi să salveze vieţi.”
Rămâne de văzut cum se vor liniști lucrurrile, în condițiile în care se simte tot mai tare un amestec și un interes de natură politică în menținerea și nu în lămurirea acestui scandal.
C.T. STURZU
5 comentarii
E bine ca sunt si fapte bune in viata oamenilor. Cunosc un pacient in varsta care a ajuns la CPU Tg.Neamt , intr-o stare de sanatate critica, suspiciuni de icter, domnul doctor Apostoae a investigat pacientul , a prescris o reteta cu vitamine si suplimentar ia sugerat pacientului “…ca la varsta asta inaintata ce mai doreste?, sa ia o sapa si sa-si sape o groapa”
Se aude clar pe înregistrare cum eroul se lauda cum provoca orgasme multiple eroinelor .
Încă pe deasupra se spunea ca o eroină avea cate două trei pe activitate, iar cu sotul din dotare doar o dată pe an .
Acum poate inteleg acesti bugetari de ce sunt atât de populari in fata pacientului .
Jalnici .
O parte din aceste eroine, poate si eroi sunt semnatare ale acestei petitii stil organizatie de partid.
Videolaringoscopul a fost donat alaltăieri de asociația ‘Magic Camp’. Nu vă este rușine? Nu a adus de acasă aparatura medicală, era de datoria lui de manager să-și facă treaba. Pentru asta a fost plătit!
“Nu a refuzat niciodata un pacient”
Dupa 4 ore de asteptare am fost consultat, a trebuit ca situatia sa se inrautateasca pentru a fi bagat in seama. Dupa 1 perfuzie si 10 ore petrecute pe holurile de la urgente, il intreb
” Ce faceti, o internati? Stau de 10 ore pe aici si e in aceeasi stare ca azi dimineta. ”
Imi raspunde sec
” Nu o internez, mergeti acasa”
– Merg acasa si peste o ora o aduc inapoi ca stare ei este la fel.
La care imi spune
“Poti sa o aduci , ca tot eu sunt de garda” dupa care mi.a trantit usa in nas.