Astăzi, 17 mai, instalarea noii echipe de conducere a Spitalului Județean de Urgență Piatra-Neamț a fost marcată de o conferință de presă. Ea a fost organizată de prefectul George Lazăr, în curtea spitalului și a dat ocazia fiecăruia din cei patru noi membri ai Comitetului director să se prezinte.
Marius Ghineț, proaspătul manager devenit un fel de vedetă națională datorită afacerilor sale, a declarat că ceea ce-l recomandă este experiența sa antreprenorială din privat și a exemplificat cu cea mai longevivă dintre afacerile sale – firma de pompe funebre, care funcționează de vreo 20 de ani. Dar și experiența de la municipiu/stat, mai recentă, de director logistică la firma municipalității Publiserv și unde, spune dânsul, a sprijinit strategia care a făcut posibilă recuperarea pierderilor este un factor. Reluând ideea că singura sa dorință este ca spitalul să funcționeze, managerul Ghineț a adăugat că nu va ezita să colaboreze cu fosta echipă de conducere: „Fosta echipă managerială a fost una extraordinar de bună, a implementat măsuri foarte bune. Doamna dr. Marcoci este o persoană extraordinară, care a luat măsuri foarte bune. Cu doamna dr. Bercea deja ținem legătura. Cu doamna Roxana, fosta directoare de îngrijiri, deja am discutat. Această echipă pe care o vedeți acum va ține permanent legătura cu echipa care și-a încheiat mandatul. Suntem într-o relație bună cu ei și sunt dispuși să ne ajute, să ne îndrume în continuare, având în vedere că este un lucru nou pentru noi. Dar noi credem că suntem pregătiți pentru această treabă la care ne-am înhămat”.
Ceea ce se va întâmpla chiar de mâine, pentru că în cele două zile de week-end, cât a făcut controale în spital, a și identificat primele probleme: prezența la servici, stocurile (de orice fel) și evidența acestora, achizițiile, consumurile și așa mai departe. „Vă asigur că, în momentul când vom găsi lucruri care ridică semne de întrebare, deși nu am venit cu idei preconcepute, dar dacă vom găsi ceva ce trebuie pus la punct, o vom face și vom asigura un management transparent. Orice vom găsi în neregulă vom aduce la cunoștința instituției Prefectului și a mass-mediei”, a mai spus managerul spitalului, adăugând că are sprijinul profesional al noului director economic Claudia Tudora, colega venită tot de la Publiserv.
Dr. Cristina Gavriloiu, care a preluat funcția de director medical a punctat: „Una din prioritățile noastre, ca echipă managerială, este solicitarea unui audit intern pentru toate compartimentele din cadrul spitalului județean. Personal, voi depune toate diligențele pentru desfășurarea actului medical în cele mai bune condiții, prin asigurarea ritmicității în aprovizionarea cu medicamente și materiale sanitare. Cu toții dorim îmbunătățirea, în limitele bugetului alocat, a condițiilor de cazare și masă ale pacienților. Ne dorim asigurarea echipamentelor de protecție la nivel maxim pentru personalul medical”.
În calitate de membru în aceeași echipă, venită de pe funcția de asistent șef al secției Medicină Internă, directoarea de îngrijiri Mihaela Scurtu a dat asigurări că se vor face verificări nu doar în ceea ce privește activitatea asistentelor medicale: „De mâine dimineață, în urma unei anchete, a unui audit intern, vom verifica stocurile, vom verifica achizițiile”. Menționarea acestui ultim serviciu de către directoarea de îngrijiri s-a dorit a fi un argument în favoarea transparenței manageriale, având în vedere că soțul dumneaei lucrează în acest compartiment.
La finalul conferinței de presă, prefectul George Lazăr a declarat: „Sunt oameni care vor să-și facă treaba, oameni deschiși și pozitivi care vor să construiască, nu să distrugă. Vor să aibă o relație bună cu toate cadrele medicale din spital, pentru că doar împreună poți face o echipă care să și funcționeze. Este o echipă modernă, care vrea să ia decizii împreună cu toți ceilalți, și cu cadrele medicale șefi de secție și alte persoane îndrituite să emită păreri și opinii, dintre cei care lucrează în spital”.
(C.I.)
3 comentarii
Este foarte normal un nou audit intern. Sa vada daca mai e ceva de furat, vorba defunctului Radu Vasile, care constatase ca nu mai e nimic de furat.
Care cume pus în funcție studiază in profunzime cum și ce ar mai exista de furat……, în rest Dumnezeu cu mila.
Se ia vreo masura in privinta mafiei angajarilor? Cei de la RU raman neclintiți?O verificare a celor admisi la concursurile organizate in ultimul an face cineva?