În cea mai recentă şedinţă a legislativului târgnemţean, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind instituirea unor facilităţi fiscale şi aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ-teritorială a oraşului Târgu Neamţ. Proiectul a fost iniţiat conform prevederilor OUG nr. 69 din 14 mai 2020, care a dat posibilitatea Consiliului Local de a stabili printr-o hotărâre procedura de anulare a accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare restante la 31 martie 2020 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabili.
Practic, cine avea restanţe la 31 martie 2020 (inclusiv din anii anteriori) şi achită suma de bază până pe 15 decembrie 2020, şi depune şi cerere până la aceeaşi dată beneficiază de anularea majorărilor de întârziere. Totodată, cei care achită debitele pe anul 2020, până la data de 30 iunie beneficiază de o bonificaţie de 10%. În sprijinul acestei facilităţi fiscale s-a ţinut cont de contextul actual al dificultăţilor financiare cu care se confruntă contribuabilii afectaţi direct sau indirect de criza SARS-CoV-2 şi necesitatea acordării unor şanse de redresare economică, în special a contribuabililor cu afaceri viabile afectate de criza de coronavirus şi evitarea procedurilor de insolvenţă.
Acest proiect vine în sprijinul contribuabilului, chiar dacă, în contextul pandemiei, încasările la Direcţia de Venituri-Impozite şi Taxe pe luna aprilie, comparativ cu aceeaşi lună din anul trecut, au scăzut simţitor. Dacă în luna aprilie 2019 s-a încasat suma de 4,886,695.67 de lei, în aceeaşi lună din acest an s-a încasat doar 3,364,548.68 de lei. După cum se observă există o diferenţă de -1,522,146.99 de lei. (C.T. STURZU)