În data de 4 ianuarie 2021, începe vaccinarea împotriva covid-19 – etapa I a lucrătorilor din domeniul sănătății și social din sistemul public și privat din județul Neamț.
În județul Neamț sunt organizate 3 centre de vaccinare:
- CV Spitalul Județean de Urgență Piatra Neamț.
- CV Spitalul Municipal de Urgență Roman.
- CV Spitalul orășenesc „Sf. Dimitrie” Tg. Neamț.
Vaccinarea se va realiza pe baza de programare pentru a asigura un flux organizat al beneficiarilor vaccinării, pentru a menține un climat favorabil necesar triajului medical, vaccinării propriu-zise si perioadei de monitorizare post-vaccinare și pentru a reduce la minimum posibil riscul de pierdere a dozelor de vaccin.
Programarea se va realiza prin grija angajatorului, persoană juridică, numai la centrul de vaccinare la care este arondată unitatea sanitară/socială în care persoana își desfășoară activitatea. Pentru identificare electronică a utilizatorului este necesară o semnătură electronică.
Toate documentele încărcate pe Platforma națională de programare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19 trebuie să fie asumate prin semnarea fiecăruia cu un certificat digital calificat deținut de utilizator. Certificatele calificate pentru semnătură electronică sunt cele emise de către prestatorii calificați de servicii de încredere. Lista prestatorilor calificați de servicii de încredere în România: AlfaTrust Certification S.A., Centrul de Calcul S.A., Certsign S.A., DigiSign S.A., Trans Sped S.R.L., Namirial S.R.L., Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Această modalitate de programare se aplică pentru toate unitățile sanitare publice și private (spitale, ambulatorii, policlinici, cabinele medicale individuale de specialitate, cabinete de medicină de familie, cabinete stomatologice, farmacii și altele, după caz) inclusiv pentru personalul angajat din cadrul centrelor sociale.
Vaccinarea împotriva COVID-19 este neobligatorie, voluntară și gratuită.
Detalii suplimentare puteți obține accesând https://vaccinare-covid.gov.ro/ sau telefonic la 021 414 44 33.