Județul Neamț, în continuare, ține capul de afiș în presa centrală, din păcate nu când este vorba despre realizări. Zilele trecute a făcut furori o știre despre o licitație pentru modernizarea unui drum de către firma lui Gheorghe Vlasie, de la Aqua Parc Roznov. Evident că toată presa a făcut legătura între acesta și Ionel Arsene, insistând în cea mai mare parte pe legătură, nu pe obiectul licitației, pe condițiile acestei, etc. Ministrul Cătălin Drulă, sesizat din presă, a cerut un control iar CNAIR a reziliat rapid contractul, înainte de a veni controlul, pe motiv de nedepunere la timp a garanției de bună execuție. Aproape previzibil, senatorul de Neamț Răzvan Cuc, fost ministru al transporturilor, a criticat dur poziția actualului ministru, pe care-l acuză că distruge capitalul românesc. Iată postarea integrală a senatorului de Neamț:
”𝙇𝙤𝙯𝙞𝙣𝙘𝙖 𝙐𝙎𝙍 𝙚 𝙨𝙞𝙢𝙥𝙡𝙖: 𝙫𝙞𝙣𝙙𝙚𝙢 𝙩𝙤𝙩 𝙨𝙩𝙧𝙖𝙞𝙣𝙞𝙡𝙤𝙧, 𝙙𝙖𝙧 𝙙𝙞𝙨𝙩𝙧𝙪𝙜𝙚𝙢 𝙨𝙞 𝙘𝙖𝙥𝙞𝙩𝙖𝙡𝙪𝙡 𝙧𝙤𝙢𝙖𝙣𝙚𝙨𝙘!
Ministrul Transporturilor, dl Drulă, a reziliat contractul unei firme românești pentru construcția unui drum și a generat o știre de presă. Numai că în lupta sa împotriva capitalului românesc, ministrul a săvârșit un abuz grosolan.
Firma pe care nu o înghite ministrul care stă închis în birou și visează vendete este din județul Neamț. A câștigat, perfect legal, o licitație. A îndeplinit toate condițiile, are experiență, expertiză, utilaje, oameni. A construit mii de km de drumuri. A plătit milioane de lei taxe și impozite. Dar dl Drulă se îneacă și tușește când aude de firme și capital românesc. Așa că a reziliat contractul.
Mă întreb de ce nu se lucrează și acum după aceeași metodă și aceeași cutumă ca în 2020? Dl Drulă știe cu siguranță că, de-a lungul anului 2020, contractele aflate în atribuire au urmat același parcurs: între semnarea propriu-zisă a contractului și înregistrarea sa la CNAIR trecea o lună și jumătate, chiar două. Motivul este extrem de simplu: pentru ca firmele să poată strânge și depune sumele de bani care reprezintă garanțiile de bună execuție. Sunt sume foarte mari, ele se pun la dispoziția beneficiarului, iar până nu ești sigur că ai câștigat, nu le poți disponibiliza. Doar marile companii străine pot dispune de asemenea sume în timp record. De aceea e nevoie de puțin timp pentru a-i strânge și depune.
Dl Drulă are putere și pix, așa că nu a ținut cont de această realitate și a aplicat dubla măsură fără nicio jenă. Mai mult, pentru ca abuzul să fie complet, inamicul constructorilor români a anunțat cu surle și trâmbițe că trimite Corpul de Control să verifice contractul. Controlul urma să înceapă pe 18 ianuarie. Dar dl Drulă n-a mai avut răbdare. L-a reziliat, pur și simplu ieri, 14 ianuarie!
E ciudat cum un cetățean român îsi dorește distrugerea firmelor de construcții românești. Firme care susțin bugetul de stat și sistemul public la conducerea căruia se află acum și acest cetățean, dl Drulă. Credeam că doar caută proprietari străini pentru portul Constanța sau pentru aeroporturile românești, dar iată că progresismul vine „la pachet” și cu îngroparea firmelor românești.
Dle Drulă, ONG-ul e una, ministerul e alta! La ONG stai cu mâna întinsă și ceri resurse, la minister ești pus să ajuți! Să ajuți țara să se dezvolte! Țara ta, dle Drulă!”
Dincolo de disputele politice, dosarele penale care există sau nu, rămâne o întrebare care se poate dovedi interesant: noul ministru va cere CNAIR o situațiie a datei în care a fost constituită garanția de bună execuție la toate contractele sau vorbim despre o situație specială în acest caz? (M.N.)