Relația primărie- societăți ale municipalității a fost una care a ținut primul plan al discuțiilor în campania electorală. Toată lumea a fost de accord că este nevoie de reorganizarea și eficientizarea activității. Acum, la 4 luni de la alegeri, în condițiile în care primarul nu a reușit încă să afle necesarul de buget al acestor societăți și nici să schimbe vreun director, el încearcă o altă abordare. Un proiect de hotărâre pentru ședința de joi, 25 februarie, prevede că directoriii vor fi obligați să transmită situația veniturilor și a cheltuielilor, structura de funcții și de personal, ambele având ca termen data de 15 ale lunii următoare celei la care se referă raportarea. Indicatorii de performanță stabiliți pentru consiliul de administrație și pentru directori vor fi trimiși trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare trimestrului precedent. Aceste reguli sunt valabile pentru Salubritas, Parking, Publiserv și Locativserv.
Pentru societățile aflate încă în insolvență, CMI Urban și Perla Invest se cer situații separat, aceleași de mai sus, cu excepția indicatorilor de performanță. Documentele vor fi trimise Compartimentului de Guvernanță Corporativă al municipiului Piatra Neamț, acesta având și până acum obligația de a monitoriza activitatea directorilor acestor societăți.
În încheiere, într-o încercare de a fi optimiști,ne întrebăm și-l întrebăm pe primarul Andrei Carabelea: să ne așteptăm la mai multă eficiență în activitatea acestor societăți ale CL Piatra Neamț ca urmare a acestei monitorizări sistematice sau este doar dorința actualului executiv de ajunge să poată schimba consiliile de administrație și directorii?
A. Croitoru