Că veni vorba despre activități de recreere venite dinspre Primăria Piatra Neamț, să ne oprim un pic asupra anunțatului loc de joacă de pe Cozla, prioritate enunțată și de primarul Carabelea într-un articol omagial dintr-un un ziar central. Ce zicea primarul, cu titlu de dorință și de ciudoasă neputință:
Două săptămâni a durat caietul de sarcini, până am stabilit locul, au urmat discuțiile despre cum ar trebui să arate, încă trei săptămâni pentru a definitiva strategia și contractarea, ieri (10 mai) s-a încărcat proiectul pe SEAP, durează încă 20 de zile pentru a aștepta ofertanții, încă 20 de zile lucrătoare analiza ofertelor, urmează perioada de contestare iar cel mai devreme în august ar putea demara lucrările de amenajare. Dacă aveam bugetul gata de la începutul anului acest loc de joacă era deja gata.
Că s-a făcut caiet de sarcini înainte de strategie, nu mai discută nimeni, dar locul de joacă are o mică poveste aparte, care ar putea să aibă consecințe. Ceva oameni din primărie caută de zor firme care să se înscrie la licitație, nu se știe din ce motiv. Se spune că locul de joacă are vreo 200 mp și că ar costa destul de mult, undeva la ceva zeci de mii de euro. N-ar fi exclus ca la licitație să participe și o firmă din Oradea, care a trimis deja o ofertă în e-mail-urile unor angajați ai primăriei, la cerere, în ideea de prospectare a pieței. Care prospectare nu se poate face decât contactând direct formele. În atenție rămâne valoarea achiziției și apoi posibile comparații între lucrări similare făcute aiurea prin țară. Să nu ne trezim că la jumătate din preț s-au făcut lucrări pe suprafețe mult mai mari. Că atunci unii s-ar putea juca prin alte locuri.
Reorganizare statică
La mijlocul anului, după ce s-a votat și bugetul orașului, la Piatra Neamț toată lumea interesată de servicii mai bune către populație așteaptă planul de reorganizare al societăților primăriei. Din păcate, speranțele, chiar dacă mor ultimele, nu prea există. De exemplu, la Salubritas s-a făcut un concurs pe repede-nainte, cu voie de la partid, ceea ce a îngropat orice idee de management inovator. La Parking nu se poate face mare lucru, că e societate pe acțiuni și este nevoie de proceduri speciale, Urban este tot în insolvență, ca şi Perla Invest. Mai rămâne Publiserv, unde, în ciuda rezultatelor financiare onorabile, pare să existe o stare de nemulțumire. Prin primărie a bătut vânt de zvon că peste 10 oameni de la societate, cei aflați în funcții cheie necesare desfășurării activității și-ar fi dat demisia sau ar fi anunțat acest lucru. Motivele ar ține chiar de relația cu primăria care a cam uitat să dea comenzi de lucrări. Zvonul a dus la o adevărată agitație în zonă urmată imediat de o lungă listă de comenzi trimise imediat către societatea primăriei. Ceea ce ar putea însemna că, foarte curând, ne putem aștepta la schimbări la nivelul managementului la Publiserv, dacă cineva cu dosar bun la partid își va dori o funcție bine plătită.
V.B.