Nemulțumiri în jurul concursului pentru gradații de merit există și în acest an. Nu neapărat doar pentru că, ori de câte ori miza este legată de bani, mereu apar discuții. Dar de această dată voci critice s-au auzit chiar înainte ca să se ajungă la punctarea dosarelor, etapă care mereu naște contestații.
Primul pas îl constituie de fiecare dată constituirea comisiilor de evaluare a dosarelor și de contestații. Cine sunt membrii contează mult pentru acuratețea aplicării regulilor stabilite prin metodologie, ca și pentru validitatea concursului în sine. Anul acesta a fost cu ghinion, doi membri nominalizați trebuind să fie eliminați. Unul pentru că ar fi incompatibil, dar fără rudenie dovedită cu vreunul din candidați și celălalt pentru că a apărut pe listă având calitatea de metodist, lucru neconform cu realitatea din dosarul profesional al respective persoane, care a bifat și două eșecuri la concursul pentru ocuparea postului de director. Cum a fost posibilă o asemenea omisiune este greu de înțeles la acest nivel. Firesc, cei care știau că vor fi evaluați, au fost nemulțumiți.
Șefa Inspectoratului Școlar Neamț a decis, în fața evidenței, refacerea comisiei de evaluare și avizarea în Consiliul de administrație, deși metodologia nu obligă la aprobare din partea CA-ului. „Da, sunt două situații care au impus înlocuirea a doi membri propuși inițial în comisia de evaluare. Membrii acestei comisii sunt desemnați prin decizia inspectorului școlar general, așa prevede metodologia. Eu am acceptat propuneri, dar am urmărit să se respecte criteriile, astfel încât să existe și colegi inspector școlari, și colegi metodiști, dar și reprezentanți din Consiliul consultativ. Având în vedere cele două situații, am decis ca forma finală a componenței comisiilor de evaluare și de contestații să se aprobe în Consiliul de Administrație al inspectoratului. Astăzi vom avea forma finală a componenței celor două comisii și etapa de evaluare a dosarelor se va desfășura ulterior, în cadrul perioadei din calendarul stabilit de Ministerul Educației și care se încheie în data de 8 iunie”, a declarat Florentina Moise-Luca, șefa IȘJ Neamț.
La sesiunea din acest an sunt 180 de locuri pentru personalul didactic și 23 de locuri pentru personalul didactic auxiliar, la fel ca anul trecut, când s-au înscris 285 de candidați. Ca și anul trecut și în ceilalți ani, cele mai multe locuri sunt pentru educatoare și învățători. Amănunte aici.
Miza concursului este 25% în plus la salariu pe 5 ani pentru cei care promovează.
Cristina Iordache