Consiliul Județean Neamț anunța cu fast- filmări, panglici, filme de prezentare, cum a fost inaugurat acest pod.Președintele Consiliului Județean spunea că au fost făcute teste de rezistență și că lucrarea este sigură, fiind efectuate teste de rezistență !
Comunicatul integral.
Podul de la Luțca, unul dintre cele mai mari poduri hobanate din țară, lung de 216 metri, s-a redeschis pentru participanții la trafic, de la sfârșitul săptămânii trecute.
Reluarea circulație pe pod a fost extrem de așteptată de către cei care circulă pe această rută, DJ 207A – conducători auto și locuitori ai comunelor din zonă: Sagna, Doljești, Stănița, Bâra și Boghicea.
„La Luțca, pe podul de pe DJ 207A, am finalizat unul dintre cele mai importante proiecte ale acestui an. Lucrarea a fost extrem de complexă. Știu că închiderea circulației pe pod a forțat mulți participanți la trafic să schimbe ruta pentru a ajunge de partea cealaltă a râului Siret, dar acum avem bucuria rezolvării unei probleme extrem de importante din infrastructura rutieră nemțeană și toată lumea este mulțumită.
Zilele trecute a fost făcut testul de rezistență pe podul de la Luțca și avem garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încărcătură. Măsurătorile, realizate sub acțiunea sarcinilor statice și dinamice, au dus la concluzia că podul și structura consolidată în ansamblu, prin folosirea fibrelor de carbon și a materialelor speciale, au avut un comportament normal și acest obiectiv reabilitat de către Consiliul Județean Neamț poate fi folosit în condiții de siguranță“, a declarat Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț.
Primăvara trecută podul a intrat în reparații capitale. El nu mai fusese modernizat niciodată de când a fost construit, adică de mai bine de 50 de ani, și nu mai prezenta siguranță în exploatare.
Podul a fost proiectat în anul 1970 și a fost dat în exploatare în anul 1973.
– Schema statica a suprastructurii: grindă continuă pe trei deschideri, cu tiranți (pod hobanat – sistem harpă).
– Structura de rezistență: suprastructură cu grindă casetată din beton precomprimat.
– Numărul deschiderilor si lungimea lor: (58,00 + 87,00 + 58,00) m
– Infrastructura: fundații (pile si culei) coloane Benotto Ø 1960 mm.
– elevații pile sub forma de stâlpi circulari Ø 1400 mm
– Aparate de reazem: metalice.
– Lungimea podului: 204,16 + 2 × 6,00 = 216,00 m.
– Clasa de încărcare a podului: clasa E (A30, V80).
Urmare a expertizelor tehnice efectuate, starea podului a fost stabilită ca „nesatisfăcătoare”, astfel că prin proiectul tehnic au fost stabilite lucrări de reabilitare la nivelul suprastructurii și infrastructurii podului.
Ordin începere lucrări: 02.03.2020
Durata lucrărilor de reabilitare: 24 luni
Finalizarea lucrărilor: 02.03.2022
Un comentariu
Podul vietii !!