Suntem la finele anului şcolar, 2021-2022, pe care majoritatea elevilor de la Școala Gimnazială, Comuna Grumăzești l-a încheiat cu succes, cu bucurii, cu mulțumiri, nemulțumiri, uneori întâmpinând şi dificultăți pe care le-am învins. Drumul nostru împreună este drumul cunoașterii și al autocunoașterii. Pe acest drum ne-am angajat împreună, elevi, profesori, părinți. Apreciez, acum, la final de an, dăruirea şi perseverenţa dascălilor acestei şcoli, care au sădit în mintea şi sufletul elevilor tainele învățăturii arătându-le calea spre succes.
Într-un cadru festiv, plin de emoție, zâmbete și bună dispoziție, au fost premiați elevii care au participat la concursuri și olimpiade școlare desfășurate în acest an școlar. Ne mândrim cu rezultatele obținute de elevii noștri, începând de la nivelul preșcolar până la cel gimnazial. Elevii au fost răsplătiți cu diplome, medalii, cărți oferite din partea școlii în semn de apreciere pentru tot efortul depus și pentru promovarea imaginii școlii.
Un echipaj alcătuit din 11 preșcolari îndrumați de doamnele educatoare, prof. Trofin Daniela și prof. Gavriloae Andreea, a participat la Festivalul județean al preșcolarilor „Copiii – florile vieții”, Concursul județean „Pupăza din tei” unde a obținut Premiul I și Premiul special pentru prestația artistică.
Elevii de la învățământul primar au participat la Concursul interjudețean de limba română „Comunicare Junior+” și au obținut următoarele premii: Premiul III, eleva, Luca Maia-Ioana, clasa a II-a, prof. înv. primar, Carată Florentina; Premiul III – Cuibar Iasmina, Premiul I – Manole Sebastian-Constantin, din clasa a III-a, îndrumați de înv. Resmeriță Dorina; Premiul III – Butnariu Sebastian, Premiul I – elevii, Cîrcei Ilinca și Vîrlan Dragoș, din clasa a IV-a, îndrumați de prof. înv. primar, Coca Ecaterina. La faza interjudețeană a concursului, Premiul III a fost obținut de Manole Sebastian-Constantin, din clasa a III-a, îndrumat de înv. Resmeriță Dorina și Premiul II de Cîrcei Ilinca din clasa a IV-a, îndrumată de prof. înv. primar, Coca Ecaterina
La Concursul regional de matematică „Mate +”, etapa județeană au participat elevii, Bodron Alesia-Georgiana și Manole Sebastian-Constantin, din clasa a III-a, îndrumați de înv. Resmeriță Dorina care au obținut Premiul I.
La învățământul gimnazial elevii au participat la următoarele competiții școlare: Olimpiada de limba și literatura română, etapa județeană, la clasa a VII-a, eleva Croitoriu Casiana a obținut Mențiune. La Olimpiada „Universul cunoașterii prin lectură”, etapa județeană, a obținut Premiul III – Matasă Mara-Elena, clasa a VII-a, respectiv, Mențiune, Vasîlca Maria-Alexandra, din clasa a VIII-a. Toți participanții la aceste olimpiade au fost îndrumați de prof. Matasă Mariana.
La Concursul național de matematică „Olimpiada satelor”, clasele IV-VIII, etapa națională am avut doi elevi participanți: Croitoriu Casina, clasa a VII-a și Amătăsoaiei Teofan-Andrei, din clasa a V-a care a obținut Premiul III. Ambii elevi au fost coordonați de prof. Vadana Diana-Iuliana.
Elevii Școlii Gimnaziale Grumăzești s-au remarcat și au obținut premii și la Concursurile „Prietenii pompierilor”, Locul III, etapa zonală și participare la etapa județeană, Concursul „Cu viața mea apăr viața” , Locul I, etapa pe localitate și Locul III la etapa județeană. Echipajul a fost coordonat de prof. Cojocariu Elena și ajutat de administratorul școlii, Resmeriță Ionel, oferind resursele necesare pentru pregătirea elevilor.
Se cuvine să adresăm mulțumiri Primăriei Grumăzești, domnului Primar, Matasă Constantin care a răspuns afirmativ la solicitările noastre asigurând transportul elevilor ori de câte ori a fost nevoie pentru a participa la aceste competiții. Avem în continuare o colaborare foarte bună cu Primăria și Consiliul Local Grumăzești care ne sprijină în toate acțiunile pentru dezvoltarea școlilor din comună.
Din punct de vedere al rezultatelor obținute în acest an școlar, mai bine spus, în semestrul al II-lea, sunt mulțumită de performanțele elevilor și de motivația pe care au arătat-o pe tot parcursul activităților de învățare.
Aș putea afirma că am devenit o echipă solidă și unită indiferent de situaţie, iar vremurile actuale au dovedit acest lucru. Ne-am conformat cu toţii, ne-am adaptat vremurilor şi am continuat să muncim și să ne străduim să obținem cele mai bune rezultate. Este o schimbare care s-a făcut treptat, dar care a dat roade. Comunicarea deschisă și colaborarea ne-au ajutat să ajungem până aici. Împreună cu colegii am reușit să ne îndeplinim obiectivele propuse și sper ca în viitor relațiile de comunicare și colaborare să devină și mai solide.
Aceeași relație de comunicare s-a reflectat și în rândul părinților care primesc cu bucurie și deschidere propunerile care vin din partea școlii, implicându-se activ în viața acesteia. Îi asigur pe părinți că vom face tot ce ne stă în putință pentru a asigura un învățământ de calitate, elevii având condiții optime de învățare. Am asigurat materialul lemnos pentru încălzirea spațiilor școlare pentru sezonul rece care va veni, am aranjat o parcare în exteriorul școlii pentru cadrele didactice, am asfaltat curtea școlii care în pauze freamătă de jocurile copiilor, de activitățile de desene pe asfalt. Nu există bucurie mai mare când vezi curtea plină de copii care se joacă, râd, aleargă, sunt fericiți că sunt la școală. Astfel, curtea școlii a devenit o resursă de învățare non formală. Nu renunț la ideea de a aduce starea de bine în rândul elevilor, a profesorilor și a părinților, idee prezentă în viziunea mea, încă de la începutul mandatului.
Mai sunt multe aspecte de îmbunătățit pe care nu am reușit să le realizăm acum, dar, ne propunem în anul școlar următor. Mă gândesc la finalizarea cabinetului medical școlar pentru care am obținut aprobare de la ISJ Neamț, la amenajarea unei grădini în care se pot desfășura diverse activități când timpul ne permite, la aplicarea jocurilor de tip playform în curtea școlii pentru a oferi culoare devenind resurse educaționale în aer liber. Un proiect pe care nu l-am finalizat este organizarea Zilelor școlii nemaiavând timp anul acesta. Am aplicat la schema de granturi din „Programul Național pentru reducerea abandonului școlar”, care se derulează în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României și așteptăm să fim selectați în etapa a II-a. Există multe oportunități de a schimba ceva, de a ne îmbunătăți activitatea, important este să ne propunem obiective și apoi să ne străduim pentru a le îndeplini. Sunt deschisă și propunerilor care vin din partea comunității locale, a consiliului reprezentativ al părinților și a tuturor persoanelor care doresc să facă ceva pentru comunitatea de care aparțin.
Prof. Mariana MATASĂ, directorul școlilor din comuna Grumăzești