În ciuda evidentului interes public major, informațiile despre mersul anchetei privind prăbușirea podului peste Siret de la Luțca, de acum mai bine de două luni, lipsesc aprope cu desăvârșire. Ceea ce nu face altceva decât să alimenteze neîncrederea și bănuielile legitime că „investigațiile” se vor lungi ca și în cazul incendiului din secția ATI a SJU Piatra-Neamț.
Cu toate acestea, în termeni oficial-neoficiali, se vorbește foarte insistent de iminenta prezentare a unui raport preliminar de expertiză tehnică, realizată de un profesionist intransigent de la București. Desigur, înainte de finalizarea dosarului ce cercetare penală deschis, raportul nu va fi public, nu va fi prezentat nici măcar celor de la CJ Neamț.
Însă, din ce s-a auzit până acum, se pare că se va confirma cu vârf și îndesat una dintre cauzele bănuite de la bun început. E vorba de încărcarea suplimentară a podului cu acea placă de suprabetonare, mândria președintelui Ionel Arsene și prilej de pompoase vizite de lucru zugrăvite în relatări omagiale.
Până la alte informații, confirmări și infirmări pe partea tehnică, tare fain ar fi să ni se răspundă totuși la ceva mult mai simplu: cine răspunde pentru deschiderea circulației rutiere pe pod?
(V. COSMA)
2 comentarii
Iliescu (Ion Iliescu) a fost găsit vinovat după 30 și de ani.
Aveți așteptări?
Reparatia podului a fost făcută după o expertiză, după un proiect ceva???
Există vreo institutie în grija careia sunt podurile, drumurile, sau de toate raspunde “primul secretar”??