Întârzierea plății burselor elevilor în acest an școlar, situație existentă și în județul Neamț (detalii aici), a pus autoritățile în priză. Este vorba de bursele care se plătesc de primării, cu banii de la bugetul de stat, despre care Ministerul Finanțelor a precizat încă de ieri că există în trezorerii și că primarii le-au putut primi în urma unei solicitări. Mai mult, dată fiind situația la nivel național, Ministerul Finanțelor a anunțat că cercetează dacă există blocaje în teritoriu. „Ca urmare a articolelor apărute în presă, MF a demarat o anchetă la nivelul județelor, pentru stabilirea planului și execuției sumelor defalcate din TVA și a destinației acestora la nivelul UAT-urilor, în vederea aflării cu rapiditate și exactitate a blocajelor și remedierii situației. Dar, indiferent de fluxul banilor de la central la local și de eventuale blocaje, vrem să asigurăm atât părinții îngrijorați cât și elevii că MF face tot ce îi stă în putință pentru o rezolvare cât mai rapidă”, arată instituția, citată de edupedu.
La nivelul Administrației Finanțelor Publice Neamț încă nu exista în această dimineață, 27 octombrie, vreo adresă trimisă de la București pentru începerea cercetărilor. „În legătură cu această chestiune, la acest moment nu avem nici o solicitare în acest sens transmisă de minister”, a declarat Daniel Kudera, șeful Administrației Finanțelor Publice Neamț.
Lucrurile s-au precipitat și la Ministerul Educației, care a cerut inspectorilor școlari generali să urgenteze centralizarea situației plăților restante la bursele de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social. Datele din școli trebuie trimise urgent, precizează Claudia Barna, inspector școlar general adjunct în cadrul IȘJ Neamț.
„La videoconferința la care au participat domnii Sorin Ion și Florian Lixandru din cadrul Ministerului Educației ni s-a cerut să transmitem astăzi o situație clară privind plata burselor și întârzierile care sunt la nivelul administrațiilor publice. Am luat legătura și cu instituția Prefectului județului Neamț, fiindă instituția noastră are doar rolul de mediator în această chestiune. Sunt probleme și în județul Neamț, în unele localități, dar din informațiile pe care le deținem până acum, să știți că directorii de școli și-au făcut treaba. Conducerile unităților de învățământ au avut timp suficient să organizeze activitatea privind acordarea burselor și doar dacă apar situații punctuale, cum ar fi un părinte să rămână fără locul de muncă, să se întocmească dosarele acum”, a precizat inspectorul școlar general adjunct Claudia Barna.
Cristina Iordache