Cele 21 de autobuze electrice, prima tranşă din cadrul proiectului cu finanţare europeană implementat de Consiliul Judeţean Neamţ şi Primăria Piatra-Neamţ, au ajuns în autobaza Troleibuzul SA din Piatra-Neamţ. Proprietarul, Consiliul Judeţean Neamţ, urmează să le înmatriculeze şi după aceea, într-o şedinţă a aceleași instituții trebuie să fie aprobată preluarea lor în administrare de către societatea de transport public. Abia apoi se va trece la verificările pe trasee.
Interesant este faptul că, potrivit informaţiilor furnizate de directorul Cristian Sauciuc, aceste verificări vizează în principal durata de viaţă a acumulatorilor electrici. Aceştia urmează să fie încărcaţi pe cât posibil la staţiile lente din autobază şi doar în caz de urgenţă la cele rapide, de la capătul traseelor, pentru a se evita uzura lor.
Cristian Sauciuc spune că frecvenţa cu care aceste autobuze vor circula pe toate traseele din oraş depinde de discuţia cu conducerea Primăriei Piatra-Neamţ şi de banii ce vor fi alocaţi din bugetul local. În acest moment autobuzele societăţii circulă la fiecare 25 de minute, plus întârzierile date de lucrările şi traficul din oraş. O frecvenţă mai mare ar însemna mai mulţi kilometri efectuaţi şi, deci, mai mulţi bani.
Alte detalii despre autobuzele electrice şi cum va funcţiona transportul cu acestea ne dă directorul Troleibuzul SA, Cristian Sauciuc.
Imagini: Bogdan Călian
Redactor: Angela Croitoru
2 comentarii
As vrea să sesizez o nuanță, scăpată/ignorată la cafeaua de astăzi, băută de dl. Asaftei, eu fiind un atent urmăritor al cafelelor. Zicea la un moment dat (parcă a forțat să spună “știrea”) despre podul de la Luțca, respectiv că licitația a fost contestată iar contestația admisă. Deci, nu vor mai fi prestatori cei deciși de comisia de licitație de la CJ. Problema abia acum apare, mai ales că această contestație a fost judecată de forul superior CNSC, care a stabilit alți câștigători, înțeleg. In concluzie, șeful CJ trebuia să spună că întârzierea nu aparține contestatarului, care a și câștigat, ci greșelilor făcute de funcționarii din CJ care au fost în comisia de licitație. Aici mi se pare partea mai gravă. Apropo de cine conduce CJ-ul…
Punem pariu că nu vom circula cu ele până la sfârșitul anului? Oricum la frecventa cu care merg ăsta nu este transport în comun, este o mizerie și cum circulă acum tot așa se va circula și cu cele electrice. Mobilitate urbană auzi la ei!! Vai de mama noastră ce ne așteaptă.