Colegiul Tehnic „Ion Creangă” este o școală care, într-o lume a falselor valori și a cuvintelor mari, reușește, de zeci de ani, să doboare bariere și să schimbe mentalități. Prin amplasarea ei, școala noastră îmbrățișează cu privirea și cu inimile celor aproape două mii de elevi și profesori panorama micului Târg, întinzându-și brațele astfel încât să mângâie nostalgic și Humuleștiul care ni l-a dat pe cel al cărui nume îl poartă.
Prin specificul ei, viziunea Colegiului Tehnic „Ion Creangă” este una realistă, deschizând elevilor care îi calcă pragul o perspectivă luminoasă asupra viitorului, printr-o ofertă educațională care are capacitatea de a răspunde atât cerințelor personale, cât și celor profesionale, fiind perfect adaptată la specificul pieței muncii. Aici, formele capătă un fond, fiecărui elev fiindu-i oferită șansa reală de porni în călătoria vieții.
“Credem cu tărie că o educație de calitate determină progresul, nefiind o simplă pregătire pentru viață, ci viața însăși. În școala noastră, elevul nu este doar un beneficiar pasiv al educației, ci actant principal, care este învățat cum să se implice activ și responsabil în procesul devenirii sale intelectuale și personale. Adevărata educație nu se limitează doar la atingerea obiectivului de a avea note bune, ci trece de limitele clasice asociate conceptului și devine indicator principal al dezvoltării sentimentului de apartenență, al capacității de a stabili țeluri asociate evoluției individuale. O educație cu adevărat bună, așa cum o înțelegem noi, înseamnă descoperirea pasiunilor și a talentelor, a punctelor tari, concomitent cu folosirea lor cu scopul de a avea un impact pozitiv în lume”, declară directorul Gheorghe Apetrei.
Elevii de azi-adulții responsabili și profesioniștii de mâine!
Unul dintre aspectele educaționale – cheie care le este insuflat elevilor este dezvoltarea caracterului. Misiunea Colegiului Tehnic „Ion Creangă” și a partenerilor săi educaționali este aceea de a pregăti elevii să înțeleagă viața, să devină responsabili, independenți, etici și creativi într-o și pentru o lume în continuă schimbare.
Profesorii sunt, în primul rând, oameni cu o înaltă conduită morală, dar și profesioniști în domeniul pregătirii lor, care se remarcă prin grija și afecțiunea care izvorăsc din fondul spiritual al locului. De aici derivă dorința stringentă de a-i învăța pe tineri sensul responsabilității și al datoriei de a-și sluji aproapele. CTIC își scrie cartea de vizită prin poveștile atâtor elevi care s-au ridicat, din băncile colegiului devenind oameni capabili să vadă frumosul din ceilalți și să considere firescul drept cea mai trainică temelie a viitorului lor. Multe proiecte caritabile s-au desfășurat sub atenta supraveghere a voluntarilor, printre acestea remarcându-se „Din suflet pentru Moș Crăciun”, devenit o nobilă tradiție a școlii. Așa cum spunea Ernest Bernea în „Îndemn la simplitate”, veritabila viață interioară se întreține prin faptă, dar nu prin fapta înțeleasă în sensul ei material, ci prin fapta percepută ca aspect spiritual al destinului nostru de oameni.
În această direcție, a împlinirii spirituale, lucrează în permanență, profesorii, elevii și părinții, într-unul dintre parteneriatele vitale școală-familie.
Activitățile curriculare și extracurriculare sunt concepute coerent, repectând principiul aplicabilității competențelor-cheie în viața școlară și personală a elevului: comunicarea în limba maternă, comunicarea în limbi străine, competențe de bază în științe și tehnologii, competențe digitale, a învăța să înveți (potențarea legăturilor dintre teorie și practică), competențe sociale și civice, spirit de inițiativă și antreprenoriat, sensibilizare și exprimare culturală. Tradiție a devenit și “Going Green Together”, care a pornit ca o provocare lansată de British Council și a continuat ca proiect la nivel local, proiect în cadrul căruia au fost încurajați să participe nu numai elevii, ci și părinții acestora. Au fost amenajate sau înfrumusețate spațiile verzi din curtea școlii, au fost sudate și legăturile interumane, au fost create contexte de socializare cu scopul realizării coeziunii claselor de elevi. Același obiectiv îl are și proiectul inedit “Târg de toamnă la CTIC”, un veritabil „iarmaroc” al bogățiilor celui mai rodnic anotimp, strategia principală fiind aceea de a-i implica pe elevi în tot ceea ce înseamnă conceptul de „târg”: pregătirea bucatelor, ornarea standurilor, punerea la punct a strategiei de vânzare, responsabilizarea membrilor echipelor, donarea câștigurilor.
Fără implicarea și sprijinul familiei, nu ar fi fost posibilă nici derularea proiectelor Erasmus+, precum „You are my challenge” ca etalon de profesionalism al cadrelor didactice coordonatoare și de seriozitate a elevilor implicați în schimburile de experiență cu școli din Portugalia, Turcia, Olanda și Letonia. Pentru elevii de liceu, o experiență extraordinară a fost programul educațional “Summerpharm”, prilej de a experimenta, în cadrul unei școli de vară, viața de student la Facultatea de Farmacie, UMF Iași. Cei interesați de domeniul tehnic au fost găzduiți, în cadrul școlii de vară „Smart Design”, de Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Facultatea de Design Industrial și Managementul Afacerilor, fiind astfel implicați într-un mediu competitiv și încurajați să își depășească limitele, pentru a păși pe drumul unei viitoare cariere de succes.
Proiecte de suflet, rezultate pe măsură!
Standardele pe care Colegiul Tehnic „Ion Creangă” le impune sunt din ce în ce mai înalte, datorită potențialului ridicat al elevilor care aleg să se formeze aici. Profesorii lucrează intens la găsirea celor mai potrivite modalități de a susține evoluția fiecărui elev, prin încercarea de a dezvolta, în rândul acestora, conceptul de asertivitate, în paralel cu împământenirea unei culturi a comunicării eficace în context social. Sunt multe proiecte ce au fost scrise cu gândul la întărirea atitudinii active, voluntare: “Creangă… la el acasă”, proiect de suflet al Catedrei de Limba și literatura română, înscris în Calendarul activităților educative naționale, prin intermediul căruia s-a urmărit creșterea încrederii în talentul literar, artistic și dramatic al învățăceilor, concomitent cu introducerea acestora în universul voluntariatului. Printre cele mai importante trofee obținute la finalul celor trei zile de poveste, se numără clădirea încrederii în forțele proprii, îmbunătățirea stimei de sine și a imaginii personale în comunitate, o mai bună cunoaștere și gestionare a trăirilor, dezvoltarea inteligenței emoționale. Despre depășirea limitelor personale este vorba în “NEXTLAB.TECH”, cel mai mare concurs de robotică din România, destinat elevilor din clasele II-XII. Elevii de gimnaziu au făcut figură frumoasă, reușind să câștige de la sponsorul principal, BCR, un kit de robot MIRO, pe care l-au utilizat pentru a construi robotul HO-LIX, prezentat în marea finală ce a dus școala în topul robocampionilor. În aceeași direcție, este orientat și Concursul Național de Comunicări Științifice pentru elevii din clasele cu profil tehnic (electric, electronică și automatizări, telecomunicații) “IPO-TECH”.
Proiectul Educațional Interdisciplinar „Cinste eroilor!” al catedrei de istorie a reușit să insufle elevilor ideea că „Cine nu își cinstește așa cum se cuvine eroii, ci își caută protectori, își găsește stăpâni” (Nicolae Iorga)
Simpozionul județean „Arta de a fi gazdă”, care este, de fapt, arta de a fi om. O gazdă bună nu se va îngriji niciodată doar de preparatele gastronomice, ci va tinde să creeze o atmosferă prielnică desfătării spirituale, comunicării. „Arta de a fi gazdă” propune validarea spiritului comuniunii prin întoarcerea la tradiție și la acele rădăcini culturale adânc înfipte în solul fertil al calităților poporului român.
Rezultatele foarte bune ale elevilor CTIC, clasați pe locuri fruntașe la olimpiadele județene și naționale de mecanică, agricultură, limba română, limba engleză, matematică, sunt grăitoare, ca și notele excelente pe care elevii de clasa a VIII-a le-au obținut la Evaluarea Națională în fiecare an.
Colegiul Tehnic „Ion Creangă” asigură o bază materială solidă, cu ajutorul căreia se poate îndeplini strategia managerială: 35 de săli de clasă, 14 laboratoare, 14 cabinete, sală de sport modernă, 2 terenuri de sport, bibliotecă. Fiecare sală de clasă din școala noastră este dotată cu tablă smart și videoproiector, fiecare oră de curs având capacitatea de a se tranforma într-o aventură interactivă transdisciplinară.