Serviciul de Ambulanță Județean Neamț cu sediul în Piatra Neamț, Str. Dimitrie Leonida, Nr. 151, organizează în conformitate cu Statul de Funcții aprobat la nivelul unității, adresa Ministerului Sănătății nr. AR 175 / 12.01.2024 , prin care este comunicat faptul ca a fost aprobat Memorandumul cu tema: Aprobarea organizarii concursurilor in vederea ocuparii posturilor vacante/temporar vacante din cadrul unitatilor subordonate Ministerului Sanatatii, Ord. MS nr.166/2023 pentru aprobarea <LLNK 12023 02701201 0 14>metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu pat și H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022, concurs pentru ocuparea următorului post vacant perioada nedeterminată, normă 0,5:
- MEDIC PRIMAR MEDICINĂ DE FAMILIE – Compartiment consultații de urgență și transport sanitar neasistat – stația centrală Piatra Neamț;
Conditiile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele care participa la concursul pentru ocuparea postului de medic primar medicina de familie sunt stabilite in fisa postului, anexa la prezentul anunț.
Cerințe privind ocuparea postului de medic primar medicina de familie:
- diploma de medic sau diploma de licenta in medicina;
- examen de medic primar specialitatea medicină de familie;
- certificatul de membru al organizatiei profesionale cu viza pe anul în curs
- asigurare de malpraxis
Pentru inscrierea la concurs candidaţii vor depune la Compartiment RUNOS al SAJ Neamt, un dosar cuprinzând următoarele documente:
a. formular de înscriere la concurs, se poate descărca de pe link-ul următor https://ambulantaneamt.ro/concursuri/;
b. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
c. copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
d. dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România;
e. acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
f. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
h. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
j. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
k. curriculum vitae, model comun european;
l. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
m. taxa de concurs 100 lei.
Pentru candidații care lucrează/au lucrat în străinătate, în țări membre UE, dovada vechimii în muncă se va face cu contract de munca însoțit și de alte documente eliberate de angajatorul străin pentru activitatea desfășurată (adeverințe) care să conțină specificații clare privind vechimea în muncă sau însoțit de „Extras cont asigurări sociale”. În contractul individual de munca vor fi specificate în mod clar durata activității – data angajării și data încetării activității (daca este cazul) și funcția deținută. În condițiile în care contractul individual de munca este în vigoare la data depunerii dosarului, se va anexa un document din care să reiasă ca, contractul individual de muncă este în derulare. Toate aceste documente vor fi traduse la traducători autorizați, la dosar depunându-se atât documentul emis de angajator cât și traducerea in limba romana.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. b), c), e), i), j) si l) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Condiții generale de participare la concurs:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Concursul/examenul consta in următoarele etape succesive după cum urmează:
a) selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la Ordinul 166/2023 si se va afișa rezultatul acesteia cu mențiunea „admis“ sau „respins“, însoțită, de motivul respingerii dosarului, după caz;
Contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor și al punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), se depun în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la afișarea rezultatelor selecției dosarelor la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor.
Comisia de soluționare a contestațiilor va afișa rezultatul final in termen de în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor;
b) proba scrisă;
La aceasta proba vor participa doar candidații declarați ,,admiși’’ la rezultatul final al selecției dosarelor.
Rezultatul probei scrise va fi afișat la sediul instituției cu precizarea punctajului obținut si a sintagmei admis sau respins.
c) proba practică;
La acesta proba vor participa doar candidații declarați admiși la proba scrisă. Sunt declarați admiși numai candidații care au obținut minimum 50,00 de puncte la proba scrisa.
In urma susținerii tuturor probelor vor fi declarați promovați candidații care au obținut minimum 50 de puncte în urma calculării mediei aritmetice.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișarea acestora la sediul și pe pagina de internet a SAJ Neamț, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei. Lista cu rezultatele conține atât punctajul obținut, cât și mențiunea „admis“ sau „respins“.
După comunicarea rezultatelor, obținute la proba scrisa/practica candidații nemulțumiți pot depune contestație, în scris, în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului probei scrise/practice, la sediul instituției, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Pentru stabilirea clasificării finale a candidaților pe fiecare post publicat, în cazul candidaților cu punctaje egale, după desfășurarea tuturor probelor de concurs, se declară admis candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă (B), iar dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor fi departajați pe baza punctajului obținut la proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, anunțat odată cu selecția dosarelor de concurs.
Obținerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.
Depunerea dosarului de concurs se face la sediul Serviciului de Ambulanta Județean Neamț, Compartiment RUNOS, in perioada 23.05.2024 – 05.06.2024, ora 1500
Concursul se va organiza la sediul instituției, din Piatra Neamț str. Dimitrie Leonida nr. 151, astfel:
– 05.06.2024 , ora 1500 – termenul limită de depunere a dosarelor (probei D);
– 12.06.2024 , ora 1200 – proba scrisă;
– 17.06.2024 , ora 1200 – proba practică.
Calendarul de desfășurare a concursului:
Data pana la care se pot depune dosarele | 05.06.2024 ora 1500 |
Data selecției dosarelor, precum si al punctajului rezultat din analiza si evaluarea activității profesionale și științifice conform anexei 3 (proba D) | 06.06.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului selecției dosarului/punctajului probei D | 06.06.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul selecției dosarelor/probei D | 07.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor privind selecția de dosare/probei D | 10.06.2024 ora 1600 |
Data probei scrise | 12.06.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei scrise | 12.06.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei scrise | 13.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei scrise | 14.06.2024 ora 1600 |
Data probei practice | 17.06.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei practice | 17.06.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei practice | 18.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei practice | 19.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului final | 19.06.2024 ora 1400 |
Calendarul aprobat este estimativ și poate suferi modificări în funcție de numărul candidaților înscriși la concurs.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere, cu menţiunea „admis” sau „respins”, se vor afișa la avizierul şi pe site-ul instituției, www.ambulantaneamt.ro, în data de 06.06.2024 , ora 1600.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se va face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”, prin afișarea la sediul și pe pagina de internet a instituției, în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
Rezultatele finale se afișează la sediul și pe pagina de internet a instituției, www.ambulantaneamt.ro, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”.
Dosarele de concurs se depun personal de luni pana vineri între orele 800-1000 și 1300-1500 la Compartiment RUNOS al unității din Piatra Neamț, str. Dimitrie Leonida nr. 151, până la data de 05.06.2024 , ora 1500.
Formularul de înscriere și modelul adeverinței de vechime sunt atașate la prezentul anunț și se pot ridica de la Compartimentul RUNOS al instituției. Relații suplimentare se pot obține la SAJ Neamț, Compartiment RUNOS, tel. 0233 / 212020, email runos@ntambulanta.ro .
TEMATICA DE CONCURS:
A. PROBA SCRISA
- Definitia si functiile M.F – 1
- Cabinetul si echipa de lucru a M.F -2
- Activitatea preventiva in M.F -1
- Probleme medicale ale omului sanatos -1
- Etapele de dezvoltare ale fiintei umane-1
- Nevoile medicale ale diferitelor etape de dezvoltare-1
- Promovarea sanatatii in M.F-1
- Diagnosticul starii de sanatate-1
- Trecerea de la starea de sanatate la starea de boala -1
- Particularitatile consultatiei in M.F -1
- Particularitatile diagnosticului in M.F -1
- Particularitatile tratamentului în M.F -1
- Supravegherea tratamentului in M.F-1
- Dificultatile de diagnostic in M.F -1
- Sinteza diagnostica si terapeutica în M.F -1
- Asistenta medicala la domiciliu -1
- Sanatatea si patologia familiei -3
- Ciclurile vietii de familie -3
- Relatiile medicului de familie cu asigurarile medicale -2
- Relatiile M.F cu pacientii sai-1
- Drepturile pacientilor si obligatiile M.F -1
- Posibilitatile si limitele M.F -1
- Managementul cabinetului de M.F -1
- Planificarea familiala si metode contraceptive -4
- Evaluarea starii de sanatate a unei colectivitati -1
- Atitudinea M.F în fata unor simptome comune ( astenia, ameteala, adenopatia, dispneea, durerea toracica, palpitatiile, durerile abdominale, tremuraturile, hemoragiile genitale). -5
- Afectiunile respiratorii la adult si copil ( infectiile acute ale cailor aeriene superioare la copil, traheobronsita, bronhopatia cronica obstructiva, pneumoniile, astmul bronsic, cancerul bronhopulmonar, tuberculoza pulmonara) -4,6,7,8
- Afectiunile cardiovasculare la adult si copil ( cardiopatiile congenitale, valvulopatiile, hipertensiunea arteriala, cardiopatia ischemica, tulburarile de ritm cardiac, endocarditele, insuficienta cardiaca, tromboflebitele). – 4,6,7,8,
- Afectiunile digestive la adult si copil ( gastritele acute si cronice, ulcerul gastro – duodenal, esofagita de reflux, cancerul gastric, hepatitele acute si cronice, cirozele, colecistitele acute si cronice, litiaza biliara)-4,6,7,8,9
- Afectiunile renale la adult si copil ( infectiile cailor urinare, glomerulonefritele acute si cronice, sindromul nefrotic,litiaza renala,insuficienta renala acuta si cronica). – 4,6,8,9
- Afectiunile reumatice la adult si copil (artrozele, lumbago,lombosciatica, reumatismul poliarticular acut, poliartrita reumatoida, spondilitele, lupusul eritematos sistemic) -4,6,8,9
- Afectiunile metabolice la adult si copil ( diabetul zaharat, obezitatea, dislipidemiile, hiperuricemiile si guta) -4,6,8
- Afectiunile hematologice la adult si copil (sindromul anemic, clasificarea anemiilor, anemia feripriva, leucemia limfoblastica, leucemia mieloida, coagulopatiile) -4,6
- Afectiunile endocrine la adult si copil (hipertiroida, hipotiroida, sindromul Cushing, spasmofilia si tetania) -4
- Afectiunile neurologice la adult si copil ( cefaleea,nevralgia de trigemen, ateroscleroza cerebrala, accidentele vasculare cerebrale, atacul ischemic tranzitor, meningitele, epilepsia, polinevritele, boala Parkinson) -4,6
- Afectiunile psihice la adult si copil ( deficienta mintala, tulburarile de personalitate si psihopatiile, depresia, nevrozele, alcoolismul, sindroamele psihice de involutie). -4,6
- Afectiuni dermatologice la adult si copil (dermatitele alergice, ulcerul cronic de gamba, micozele, parazitozele cutanate si dermatitele infectioase). – 4
- Afectiuni ORL la adult si copil ( anginele, otitele,mastoiditele, rinitele, sinuzitele) -4,5
- Afectiuni oftalmologice( ochiul rosu, glaucomul, cataracta, traumatismele ochiului). -4,5
- Afectiuni ginecologice si obstetricale ( tulburarile menstruale, menopauza, infertilitatea, cancerul de sân, cancerul uterin, sarcina normala, sarcina cu risc, complicatiile sarcinii si ale nasterii, sarcina extrauterina) -4,6
- Puericultura (îngrijirea noului nascut,prematuritatea, alimentatia naturala si artificiala, dezvoltarea psihica si somatica a copilului, prevenirea rahitismului, vaccinarile la copil). -8
- Boli infectioase la adult si copil ( rubeola, rujeola, varicela, parotidita epidemica, scarlatina, mononucleoza, tusea convulsiva, hepatitele virale, toxiinfectiile alimentare, boala diareica acuta, bolile infectioase cu transmitere sexuala). -4
B. PROBA PRACTICA
- Acordarea primului ajutor prespitalicesc in principalele urgente medico-chirurgicale -5
- Tehnica screening – ului in M.F -1
- Strategia investigatiilor paraclinice în M.F -1
- Interpretarea principalelor investigatii de laborator -4
- Interpretarea principalelor investigatii functionale -4
- Alimentatia naturala si artificiala a sugarului -8
- Sfatul genetic -8
- Bilantul unui politraumatizat -5
- Efectuarea si interpretarea unui frotiu cervical -4
- Efectuarea si interpretarea unui examen de secretie vaginala -4
- Consilierea pregravidica -4
- Tehnici si principii de psihoterapie -1
- Corelatia indicilor de greutate si înaltime -8
- Efectuarea si interpretarea unui examen de fund de ochi -4
- Atitudinea terapeutica in fata unui traumatism ocular -4
- Efectuarea unui examen ORL -4
- Efectuarea si interpretarea unei EKG -4
- Efectuarea si interpretarea unui tuseu rectal -5
- Efectuarea si interpretarea unui tuseu vaginal -4
- Examenul clinic al unei gravide -4
- Diagnosticul prenatal -4
- Examenul clinic al unui sugar -8
- Interpretarea unui examen radiologic -4
- Alcatuirea unui regim alimentar pentru un om sanatos -4
- Alcatuirea unui regim alimentar pentru un bolnav -4
- Tehnici de îngrijire a unui nou nascut -8
- Întocmirea unor acte medicale -2
- Interpretarea principalilor indicatori demografici si de morbiditate -1
- Elaborarea unui program de sanatate -1,2
- Metodologia efectuarii unei consultatii la domiciliu. 1,2
BIBLIOGRAFIE Medicina de Familie
- Bazele medicinei de familie, vol I, A. Restian, Ed. Medicala, Buc., 2001
- Ghid practic de medicina familiei, A. Restian, M. Mateescu, Ed. Universitara C.Davila Buc., 1998
- Medicina familiei, A. Jompan, Ed. Helicon, Timisoara, 1998
- Diagnostic si tratament în practica medicala, L. Tierney, S.J. McPhee, M.A. Papadakis, Ed. Stiintelor Medicale, Buc., 2001
- Bazele medicinei de familie, vol. II, A. Restian, Ed. Medicala, Buc., 2002
- Bazele medicinei de familie, vol. III, A. Restian, Ed. Medicala, Buc., 2002
- Ghid de practica medicala, vol. I, Ed. Infomedica, Buc., 1999
- Esentialul în pediatrie, E. Ciofu, C. Ciofu, Ed. Amaltea, Buc., 2000
- Ghid de practica medicala, vol. II, Ed. Infomedica, Buc., 2001
ANEXA NR. 3
METODOLOGIE de calcul al punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D)
Nr. crt. | Activitatea profesională şi ştiinţifică | Punctajul |
1. | Rezidenţiat prin concurs în specialitatea pentru care candidează | 5 puncte |
2. | Media la examenul de specialitate | *) |
3. | Media la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar | **) |
4. | Doctorat | 5 puncte |
5. | Doctorand la data concursului (atestat de rectoratul universităţii de medicină şi farmacie sau de Academia de Ştiinţe Medicale la data înscrierii la concurs) | 2 puncte |
6. | A doua specialitate confirmată prin ordin al ministrului sănătăţii | 7 puncte***) |
7. | Fiecare atestat de studii complementare obţinut | 3 puncte |
8. | Activitate ştiinţifică, dovedită pe bază de adeverinţă cu totalul punctajului înregistrat la colegiul profesional la care candidatul este în evidenţă în ultimii 5 ani | 1/10 puncte din punctajul candidatului obţinut prin programele de educaţie medicală continuă, creditate de colegiile profesionale (se acordă maximum 50 de puncte) |
9. | Activitate de organizare (minimum un an)
a) manager de spital sau alte instituţii sanitare b) funcţie de conducere în cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti c) funcţie de conducere în cadrul Ministerului Sănătăţii sau în alte unităţi ale ministerului cu rol de management sanitar sau educaţional la nivel naţional d) şef de secţie, şef laborator, farmacist-şef. e) atestat de studii complementare în managementul sanitar sau în conducerea serviciilor medicale ori sociale acordate în plus faţă de cele prevăzute la nr. crt. 7 |
****)
3 puncte 3 puncte 3 puncte 2 puncte 3 puncte |
10. | membru al societăţii/asociaţiei de specialitate cu o vechime de minimum 6 luni la data concursului | 3 puncte |
*) Media obţinută la examenul de confirmare ca medic specialist se va înscrie astfel: în cazul notării de la 0 la 10 media se adună ca atare; în cazul notării de la 0 la 20 se vor scădea 10 puncte din media obţinută.
**) Media obţinută la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar.
***) Câte 5 puncte pentru fiecare a doua specialitate.
****) Pentru funcţiile de şef de secţie, şef de compartiment, şef de laborator şi farmacist-şef.
MANAGER GENERAL,
DR.DORICE ALBU
COMPARTIMENT RUNOS,
EC. ANTON ALEXANDRA