Accesul cu autoturisme către Bâtca Doamnei, cartierul Văleni și Ștrandul Municipal din Piatra-Neamț se va face, în viitor, pe un nou pod, ce urmează să fie construit în paralel cu cel vechi de la Căprioara, ridicat acum 60 de ani și reabilitat ultima oară pe vremea primarului Ion Rotaru.
Podul vechi va rămâne doar pentru accesul pietonal și al bicicliștilor, după ce a suferit un anumit grad de uzură, rezistând cutremurelor din anii 1977, 1986 și 1990, după cum preciza Primăria Piatra-Neamț într-un comunicat de presă (detalii aici).
Podul a fost declarat de interes public local, printr-un proiect de hotărâre de consiliu local în ultima ședință de marți, 27 august. HCL-ul cu declararea acestei investiții ca fiind una de interes local este și “unul dintre documentele solicitate de Hidroelectrica, proprietarul terenului pe care va fi construit un picior al podului. Celălalt picior al podului va fi pe terenul SN CFR”, după cum a precizat Florin Jbanca, purtătorul de cuvânt al primăriei.
„Aveam nevoie de această decizie pentru a mai face un pas către materializarea proiectului. O parte din terenul pe care va fi construit podul este în domeniul public al statului (Administrația Națională Apele Române), motiv pentru care avem nevoie de o Hotărâre de Guvern, pentru care este solicitată și această clasificare – investiție de interes public local.
Dincolo de partea formală, de altfel foarte importantă pentru a pune în practică acest proiect, noul pod peste Bistrița este o investiție esențială pentru Piatra-Neamț. Va face legătura mai eficient între partea centrală a orașului și cartierele Văleni, Bâtca Doamnei și Ștrandul Tineretului și va permite circulația rutieră, cea pietonală și a bicicliștilor, pe o pistă dedicată. Foarte important, o bună parte a finanțării pentru noul pod este deja asigurată, prin programul guvernamental „Anghel Saligny”. Consolidarea podurilor și punților din Piatra-Neamț a fost de la început un obiectiv pe care l-am tratat cu prioritate, prin toate proiectele de reabilitare pe care le-am implementat în mandatul meu. Contez pe buna credință și responsabilitatea noului primar de a continua și concretiza acest proiect în mandatul său”, a precizat primarul Andrei Carabelea pe contul său oficial de socializare.
Așadar, după cum declară și actualul primar, noul edil ales, Adrian Niță va trebui să construiască podul în mandatul său. Dacă până la finalul lunii septembrie anul acesta nu va fi dată Hotărârea de Guvern pentru acordarea în folosință a terenului aflat în domeniul public al statului, pentru pesedistul Adrian Niță va fi mult mai ușor să o obțină, partidul său fiind la guvernare. Până acum, au fost obținute avizele în baza certificatului de urbanism și se mai așteaptă, pe lângă HG-ul amintit, un acord de la Administrația Bazinală „Apele Române” Bacău, în vederea ocupării terenului cu noua construcție. Imediat ce acești pași vor fi depășiți, va putea fi lansată licitația pentru proiectare și execuție, termenul de realizare a obiectivului fiind de 18 luni de la momentul începerii lucrărilor.
Noul pod va beneficia de o finanțare de 26,6 milioane de lei prin Programul Național “Anghel Saligny”, diferența de 17 milioane de lei urmând să fie asigurată de la bugetul local. Cel mai probabil vor mai apărea cheltuieli suplimentare ce se vor adăuga la banii suportați din bugetul local, așa cum s-a întâmplat și cu alte investiții.
Angela Croitoru