Ministerul Educației a publicat calendarul oficial pentru anul școlar 2024-2025, aducând claritate în ceea ce privește datele de începere a cursurilor, vacanțele și organizarea pe module. Conform documentului oficializat în Monitorul Oficial (vezi aici), elevii din România vor începe cursurile pe data de 9 septembrie 2024.
Organizarea anului școlar
Anul școlar 2024-2025 va fi structurat pe cinci module de cursuri și cinci perioade de vacanță. În mod oficial, anul școlar va debuta la 1 septembrie 2024 și se va încheia pe 31 august 2025, însumând 36 de săptămâni de activitate educațională.
Programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde” se vor desfășura în intervalul 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025, fiecare școală având libertatea de a decide când va organiza aceste activități.
Excepții pentru anumite clase
Elevii din clasele terminale din liceu, cum ar fi cei din clasele a XII-a zi și a XIII-a seral, vor avea un an școlar mai scurt, de 34 de săptămâni, care se va încheia pe 6 iunie 2025. De asemenea, elevii de clasa a VIII-a vor finaliza anul școlar pe 13 iunie 2025, după 35 de săptămâni de cursuri.
Structura modulară a anului școlar 2024-2025 pentru județul Neamț
Anul școlar este împărțit în cinci module de studiu, astfel:
Modulul I: 9 septembrie 2024 – 25 octombrie 2024
Modulul II: 4 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024
Modulul III: 8 ianuarie 2025 – 21 februarie 2025
Modulul IV: 3 martie 2025 – 17 aprilie 2025
Modulul V: 28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025
Calendarul vacanțelor pentru județul Neamț
Elevii vor beneficia de următoarele vacanțe:
Vacanța de toamnă: 26 octombrie 2024 – 3 noiembrie 2024
Vacanța de Crăciun: 21 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025
Vacanța de schi: o săptămână : 24 februarie – 2 martie
Vacanța de primăvară: 18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025
Vacanța de vară: începând cu 21 iunie 2025 până la 7 septembrie 2025
Acest calendar aduce claritate și predictibilitate pentru elevi, profesori și părinți, permițându-le să se organizeze eficient pe parcursul întregului an școlar 2024-2025. Structura modulară continuă să asigure un ritm echilibrat între perioadele de învățare și cele de odihnă, adaptându-se nevoilor educaționale și sociale ale elevilor.
Alexandru Andrieș