Astăzi, 5 septembrie, la podul de la Girov se lucrează la montarea grinzilor metalice la varianta ocolitoare (cea pe care se va circula din momentul în care va începe demolarea podului ce urmează să fie reconstruit), la grinzile transversale și rampa de acces dinspre Roman, potrivit informațiilor oferite de Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Iași. Va urma montarea tablei pe pod, a trotuarului de pe partea stângă și apoi a parapetului „mâna curentă”. După finalizarea variantei ocolitoare se va trece la demontarea podului principal și refacerea sa.
VIDEO: Facebook / DRDP Iași Oficial
„Podul peste pârâul Cracău, situat pe DN 15D, km 9+510, Girov, județul Neamț, este unul dintre obiectivele de infrastructură care au suscitat un larg interes în ultima perioadă.
Având mai bine de jumătate de secol de la darea în exploatare, obiectivul nu a suscitat discuții neapărat din cauza stării de degradare, cât a demersurilor prelungite pentru atribuirea contractului de reparații. Dovadă stau încercările sortite eșecului pentru desemnarea unui constructor în vederea executării lucrărilor de reparații, întreprinse de DRDP Iași în anii trecuți. Prima încercare a avut loc în martie 2018, când DRDP Iași a demarat achiziția publică pentru proiectare și execuție în proiectul „Întreținere periodică pod pe DN 15D, km9+510”, însă fără a se prezenta niciun ofertant. Tot fără succes a fost și procedura reluată în august 2019, abia ultimele demersuri, derulate în acest an, fiind finalizate de curând. Momentan, a fost semnat contractul pentru execuție, urmând ca în perioada următoare să fie emise autorizația de construcție și ordinul de începere a lucrărilor. Momentan, pentru siguranța participanților la trafic și circulația în condiții de siguranță, pe podul de la Girov este instituită o restricție de viteză de 30 km/h și restricție de tonaj de 15 t, însă, după cum au constatat echipele DRDP Iași în cadrul acțiunii de monitorizare a acestui obiectiv, camioanele de mare tonaj ignoră restricția impusă”, a precizat ing. Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al DRDP Iași.
Podul este un obiectivul de importanță majoră pentru comunitățile locale și mai ales transportatori, drumul fiind unul de legătură între municipiile Piatra Neamț și Roman. Construit în anul 1968, la clasa I de încărcare, până la acest moment a beneficiat doar de lucrări de întreținere curentă. Este construit în aliniament, pe grinzi din beton armat prefabricat, cu opt deschideri de aproximativ 18,50 m fiecare (5X 18,50 m, 2 X 18,45 m, respectiv 1X 18,60 m), potrivit informațiilor din proiectul DRDP Iași. Lungimea totală a podului este de 157,30 m, cu o lățime a părții carosabile de 7,95 m și o lățime între parapeți de 10,50 m.
Suprastructura podului are o lungime totală de 148,30 m și o lățime totală de 10,40 m. Structura de rezistență a suprastructurii podului este compusă din 6 grinzi din beton armat prefabricat de tip Matarov. Grinzile principale sunt solidarizate transversal cu câte 5 grinzi transversale pe fiecare deschidere.
Podul va arăta în final precum în aceste două imagini oferite de DRDP Iași.
Foto: DRDP Iași
Ce lucrări se vor executa
Lucrările de reparații prevăzute, potrivit contractului, sunt:
- execuția unei variante provizorii de circulație, platforme și drumuri tehnologice;
- reparații la partea de infrastructură și suprastructură;
- reparații la nivelul căii de rulare a autovehiculelor, inclusiv racordarea cu terasamentele și lucrări în albie.
Prima etapă, cea la care se lucrează, prevede realizarea unei variante provizorii de circulație în amonte, în lungime totală de 274 metri, care va asigura crearea frontului de lucru pentru constructor.
“După demolarea suprastructurii podului existent, se va trece la consolidarea infrastructurilor, cu lucrări pentru sporirea capacității portante a fundațiilor culeelor și a pilelor, execuție blocuri seismice din beton armat, protecție anticorozivă a suprafețelor din beton etc.
La nivelul suprastructurii, se va proceda la înlocuirea grinzilor Matarov cu unele prefabricate din beton armat precomprimat, cu execuția de antretoaze, armare, cofrare și turnare placă suprabetonare, calea de pod fiind prevăzută cu guri de scurgere, parapet pietonal, după așternerea mixturilor și montarea rosturilor de dilatație urmând montare parapetului direcțional și execuția marcajelor rutiere.
Conform proiectului, în urma lucrărilor, noul gabarit transversal al podului va fi de 11,50 m, compus din:
– 2 benzi de 3,00 m – parte carosabilă;
– 2 benzi de 0,50 m – lățime suplimentară datorată benzii de încadrare;
– 2 benzi de 0,40 m – lățime suplimentară datorată efectului de îngustare optică;
– 2 benzi de 0,60 m – lățime necesară pentru amplasarea parapetului;
– 2 trotuare a câte 1.00 m;
– 2 grinzi de 0,25 m pentru amplasarea parapetului pietonal”, a precizat ing. Nicolae Popovici.
Angela Croitoru
2 comentarii
Parca se executa podul de la Cernavodă, pod construit în urma cu 50 de ani nu au fost în stare sa l întrețină, s au vopsit balustradele candva, din aceasta cauza a ajuns în starea asta. O sa vedem la noul pod cu tehnologii avansate acuale cat o sa dureze constructia, pentru ca va fi un mare inconvenient pentru circulatia deosebit de mare din zona, apoi cât o sa reziste., cât are perioada de garanție?
Unii ziceau că este RÂU dar poate acum cu debitul redus cine știe…. Dacă tot A-ți fost în zonă , era un indicator !