Pietrenii au observat astăzi, 27 septembrie, pe străzile din oraș un autoturism alb cu un sistem mai ciudat pe capotă, pe care l-au numit “OZN-ul de la Parking”, pentru că este inscripționat cu sigla acestei firme.
Societatea Parking SA care administrează cele peste 18.000 de parcări de reședință din municipiul Piatra-Neamț și parcările cu plata orară are un nou sistem prin care poate identifica autovehiculele care ocupă un loc cu plată fără a achita contravaloarea timpului de parcare.
Sistemul este atașat unui autoturism, în locul portbagajului de pe capotă, și este dotat cu patru camere care scanează numerele de înmatriculare la 360 de grade, adică de jur împrejur.
Pentru că orașul Piatra-Neamț nu este prea mare, un singur astfel de sistem este suficient pentru că în 8 ore poate să identifice 150.000 mașini, dar scanează doar autovehiculele care se află în cele peste 1.000 de locuri de parcare cu plată din oraș.
“Mai întâi ne creăm baza de date, deci scanăm toate numerele mașinilor care parchează. Poate fi individualizată camera, să scanezi pe o anumită zonă a străzii, cu toate cele patru camere, doar cu două sau cu una, în funcție de situație. Sistemul este conceput pentru a scana doar numerele de înmatriculare ale mașinilor parcate, nu și ale celor aflate în mers. După ce se face baza de date, se intră efectiv la blocare/ deblocare.
Cine a plătit, nu are nimic de pierdut. Cine nu a plătit, va fi blocat.
Nu poate operatorul, odată ce mașina, aplicația respectivă comunică cu aplicația mamă de aici, cu serverul mamă, operatorul nu are voie în momentul în care mașina îi semnalizează un autoturism care nu a plătit, nu poate să îl ignore. Ori se duce și-l blochează, ori dacă nu, trebuie să ia o măsură, să transmită în sediu dacă e vreo problemă.
Sistemul funcționează deja cu succes de ceva timp în marile orașe”, a precizat Ionuț Moroșanu, director Parking.
Scanerul este primit cu titlu gratuit pentru o perioadă de testare de 6 luni, după care se va lua decizia dacă este sau nu oportună achiziționarea acestuia și achiziția se va face prin proiectul cu parcometrele și parcările cu barieră din oraș, în cadrul căruia urmează să fie achiziționată și mașina ce se va ocupa de ridicările de autoturisme.
Mașinile blocate rămân pe locul respectiv până în momentul deblocării, adică până ce șoferul achită taxa de 100 de lei.
Reamintim șoferilor că există și posibilitatea ridicării autoturismelor care blochează o parcare de reședință sau care sunt parcate neregulamentar, pe spațiile verzi, în zona intersecțiilor etc. Ridicarea se face în baza unei dispoziții emise de un polițist local sau rutier.
Angela Croitoru
5 comentarii
si daca esti in drum spre tonomatul ala sa platesti si trece 5 minute ca astepti la rand si dai de 3 mosnegi batuti de tehnologie si intre timp trece ozn ce faci?
Mulțumim lui Cacarabelea care a avut grija sa reducă numărul de parcări din orașul Piatra Neamț!
Mai vroia sa mai fie primar încă odată!
Rușine!
Sa vedeți acum…tre sa păstrezi tichetele de parcare sa demonstrezi ca ai plătit acum o luna când ai parcat. Vor fi erori, amenzi deși ai plătit, tre sa ai sacoșă cu tichete păstrate. Încă o bătaie de cap din partea primăriei incurca-lume.
O să rămână orașul gol din cauza unor astfel de monitorizări digitalizate…apoi și oamenii care acceptă,sa rămână aici,iar ceilalți,haideți să mergem în munți,că n-or veni după noi și acolo.. Sperăm din tot sufletul că odată cu venirea d-lui Harpa,nou primar,sa se termine odată și pt totdeauna și cu Parking..Ca in urma cu 20 ani noi nu aveam așa ceva și nu plăteam atâta.
Îmi place afirmația directorului pentru a justifica aceasta cheltuia : “ Sistemul funcționează deja cu succes de ceva timp în marile orașe”. Eu circul lunar prin “marile orașe” din România și nu am văzut așa ceva in Timisoara, Arad, Cluj, București sau Constanta. Am vizitat și câteva orașe europene și nu am văzut astfel de sisteme.
2. Dacă decid sa achiziționeze acest sistem după cele 6 luni de proba, le mai rămân bani pentru salariile nesimțite pe care le au ? Sau vor trebui sa mărească taxele de parcare? Întreb și eu. Nu as vrea ca angajaților sa le fie afectat nivelul de huzur pe care l-au atins pe spatele proștilor ( pardon am vrut sa spun al contribuabililor din privat)