În Piatra-Neamț în acest moment, sunt autorizate 368 de taxi-uri, în timp ce autoturismele autorizate pentru transport alternativ (Bolt) au ajuns la 664, aproape dublu, potrivit informațiilor oficiale dintr-un proiect de hotărâre al Consiliului Local Piatra-Neamț. Oficial, s-ar putea autoriza un număr de 395 de taxi-uri, după ultima modificare a regulamentului, dar nu este cazul, pentru că taximetriștii independenți, omul cu mașina, au început deja să dispară. Unii dintre ei au intrat în firme mai mari și plătesc concesiune.
Un alt aspect este cel generat de realizarea coridoarelor de mobilitate în oraș, prin care, odată cu parcările, au dispărut și 84 de stații de așteptare pe care doar taxi-urile le utilizează. (Autoturismele Bolt nu staționează, la nivel teoretic se plimbă prin oraș până primesc solicitări pe aplicație). În acest moment mai sunt, potrivit aceluiași document, 202 de locuri în stații de taxi.
În aceste condiții, taximetriștii au ajuns într-o situație financiară critică, își reduc investițiile, și au început să aibă întârzieri la plata obligațiilor către bugetul local și cel de stat, potrivit aceluiași document oficial.
*Părerea taximetriștilor: “Se dorește să dispărem!”
Un taximetrist din zona pieței centrale vorbește despre o adevărată conspirație la nivel național: “Noi am făcut și grevă la nivel național pentru asta, nu se dorește să se reglementeze! (detalii aici ).Se dorește să dispărem! Însă, dacă taximetriștii intră în faliment și dispare concurența, vă gândiți la ce tarife vor ajunge cei de la Bolt, Uber și alte firme din acestea de transport alternativ?”.
Un alt taximentrist dintr-o firmă ce are dispecerat propriu spune că, deocamdată, nu sunt în situația de a-și închide porțile, dar…: “Într-adevăr, avem probleme, nu numai noi, la nivel național! A afectat toată țara și avem semnale că lucrurile se vor amplifica. Au scăzut solicitările la noi, pentru că ei se joacă cu tarifele. Noi suntem obligați să mergem cu 3,5 lei. Ei, când nu merge treaba merg pe promoții, cu prețuri mici, când merge, urcă și la 8-9 lei. Nimeni nu-i oprește! Au un as în plus față de noi! …Dacă lucrurile continuă așa, probabil vom ajunge și noi ca în America, China și alte țări, să mergem pe comenzi numai pe aplicație, să dăm afară șoferii și să investim în mașini autonome, fără șoferi. De la 4 la 1000 de locuitori, cât era raportul pentru numărul de autorizații emise, cu Bolt-ul am ajuns la 8-9 la 1.000 de locuitori!”.
Situația nu pare să devină mai roz pentru taximetriști. Subiectul pe care-l ocolesc: condițiile oferite, unde mulți dintre ei mai au de investit și vor fi nevoiți să ia în calcul și astfel de cheltuieli ce țin de confortul clientului, de estetică și de modul în care sunt tratați utilizatorii de către șoferi.
Angela Croitoru
3 comentarii
Sa treacă și ei pe bold și gata..Ce îi împiedică?Altfel sunt multi dintre ei care au trecut deja la negru cu clientela formata deja la oficial.
Nu vrea nimeni să dispară taximetria. Și taximetriștii își pot recâștiga clienții. Totul depinde doar de ei!
P.s Există un oraș din România în care taximetriștii se înțeleg cu șoferii de Bolt și nu se plâng de lipsa clienților 👌🏻
In Timisoara sunt deja 20000, luna asta erau la examenul de atestat alti 800 noi.