Ieri, 19 decembrie, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a primit o singură ofertă pentru construcția tronsonului Ditrău – Grințieș, de pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț a Autostrăzii Unirii A8. Oferta vine din partea constructorului băcăuan Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din domeniu.
Ce înseamnă acest tronson?
- Este cel mai lung segment din autostradă, având 38 de kilometri.
- Construcția va dura aproximativ patru ani și jumătate, dintre care primul an va fi dedicat planificării.
- Proiectul presupune construirea mai multor tuneluri și poduri, deoarece traseul traversează o zonă montană dificilă.
- Va costa 6,4 miliarde de lei.
De ce este important?
Acest tronson este o piesă importantă din Autostrada Unirii, care va lega Moldova de Transilvania. Realizarea lui va face călătoriile mai rapide și mai sigure pentru toți cei care vor circula între cele două regiuni ale țării.
Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene și din bugetul de stat, iar proiectul este considerat unul de mare importanță pentru dezvoltarea Moldovei și a întregii țări.
Lucrările la Autostrada A8 pe secțiunea montană
Tronsonul de munte dintre Sărățeni și Pipirig, cu o lungime totală de 116 kilometri, este împărțit în patru loturi:
- Sărățeni – Joseni (32,4 km): O ofertă a fost depusă pe 16 decembrie 2024.
- Joseni – Ditrău (14,4 km): Cinci companii au depus oferte pe 18 decembrie 2024.
- Ditrău – Grințieș (37,9 km): O singură ofertă a fost înregistrată pe 19 decembrie 2024.
- Grințieș – Pipirig (31,5 km): Constructorii pot depune oferte până pe 15 ianuarie 2025.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Alexandru Andrieș
Foto: Compania Națională de Investiții Rutiere