Management performant pe baza de semnătură electronică
Dacă n-ar fi de plâns ar fi de râs. Salariații Spitalului orășenesc din Târgu-Neamț nu și-au primit salariile la timp, nu pentru că n-ar fi fost bani, nici pentru că nu a funcționat Trezoreria! Nu! Nu s-au virat salariile pentru că noul manager, interimar, este drept, plus toate contabilele instituției, vreo 5, nu au reușit să depună o semnătură pe ordinele de plată. Motivul? Cică managerul nou n-ar fi avut semnătură electronică și nu se putea realiza complicata operațiune. Ar fi putu să știe contabilii că banalele OP-uri puteau fi semnate și olograf, că doar managerul avea specimen de semnătură la bancă. Ca să nu mai vorbim despre faptul că managerul nou, medic stimat și cu experiență, nu-și poate desfășura activitatea medicală fără… semnătură electronică. Care se eliberează pe bază de CNP, nu pe bază de funcție de conducere. Deci se putea folosi, dacă cineva ar avea noțiuni elementare legate de complicatul act al întocmirii, semnării și finalizării operațiunii de scriere a unor ordine de plată. Evident că scatoalcele, virtuale deocamdată, dar supărătoare la imagine, le-a încasat noul primar Apopii, cel care a ținut musai să-și arate mușchii și să schimbe conducerea, ca să se rupă de trecutul harpist. La final, câteva cuvinte despre orgolii. Cu riscul de a nu da banii oamenilor, noua conducere nu l-a sunat pe directorul economic, aflat în concediu, ca să afle cum poate face plățile. Iar noul manager, întrebat despre salarii, a repezit reporterul, că nu poate vorbi cu el că nu-l cunoaște și că ar trebui să se acrediteze. Cum era acreditat, ne întrebăm dacă acreditarea se face pe manager sau pe instituție și dacă la schimbare reporterii trebuie să treacă să fie vizualizați, analizați, eventual și instruiți ce să scrie.
Cuvântul de ordine: să schimbăm tot!
Ca tot vorbeam despre spital, acolo lucrurile sunt serioase tare. Zodia schimbărilor a demarat puternic. Să o luăm în ordinea importanței funcțiilor. Ținta principală este directorul financiar, văzut ca omul lui Alexandru Patrașcu, fostul manager. I s-a cerut demisia, omul și-a luat concediu și va cugeta la ce are de făcut. A urmat directorul medical, care nu dă semne că ar vrea să renunțe la postul ocupat prin concurs, așa că au fost puși lătrăii pe el, pentru că și el a ajuns pe funcție pe timpul lui Patrașcu. Dintr-o semnătură, a fost înlocuită asistenta coordonatoare din Policlinică pe același motiv. La nivel de imagine și deschidere s-au luat măsuri care nu pot decât să-l bucure pe actualul primar, un adept al dialogului, disciplinei și rigurozității. Au fost oprite camerele de supraveghere, consumau prea mult curent și erau prea curioase, sindicatele au fost împărțite în sindicate bune, care pot participa la ședințele Comitetului Director, CA-urilor, ca observatori și sindicate rele, care nu sunt primite. Se pregătesc de o schimbare binemeritată câteva asistente șefe plus șeful de la chirurgie. Partea frumoasă este că se fac pregătiri pentru un concurs de manager, când și dacă se va mai organiza, sigur în privința rezultatului, așa că trebui puși oameni care au fost marginalizați în vechiul regim. când nu li s-au recunoscut calitățile. A fost schimbat secretarul Comitetului Director, unde a fost postată jurista Mia Gavril (cu rezultate fabuloase la nivel de procese câștigate în instanță) care a devenit și secretarul CA-ului. Poate cea mai importantă schimbare, președintele comisiei examene a fost numită doamna dr. Ursuleanu Lăcramioara, cunoscută în media pentru rezidențiatul făcut la distanță, în timpul orelor de program. Toate aceste schimbări nu au putut ascunde faptul că peste 8 zile nu a fost căldură în Policlinică, ceea ce ar putea fi de înțeles dacă țevile și caloriferele le-a pus tot fostul manager.
V.B.