Profilul Colegiului Național de Informatică, matematică-informatică, informatică intensiv, a impus rațiunea și știința ca motorul ce guvernează activitatea didactică a cadrelor didactice, care apelează la metodele de predare inovativă pentru a atrage și a emula interesul elevilor pentru școală. Prin programul PNRR, instituția de învățământ a fost dotată cu echipamente de tehnologie modernă care permit profesorilor să abordeze o nouă modalitate de a împărtăși elevilor din cunoștințele lor, de a dezvolta competențe și abilități necesare ritmului impus de schimbările sociale și de pe piața muncii. Astfel, au fost achiziționate două laboratoare SMART.
Domeniul de studiu al științelor naturii a beneficiat de această înnoire în cadrul Clubului de Științe. Dotarea dintr-un Labsmart cuprinde: o tablă interactivă, un PC All In One, un sistem de videoconferințe care permite conectarea cu alte școli din lumea întreagă, imprimante și scanere 3D, creioane 3D, ochelari VR care oferă posibilitatea elevilor de a explora lumi neaccesibile. De asemenea, programele software și platforma educațională folosită la orele de știință reprezintă un avantaj pentru cadrele didactice de a prezenta elevilor o abordare modernă a științei. Un element de noutate sunt și roboții educaționali patrupezi, cu roți și cu braț robotic, multifuncțional, kiturile robotice, senzorii seismici care permit înregistrarea nivelului cutremurelor din România. Clubul de seismologie al Colegiului Național de Informatică era dotat cu un seismograf care înregistrează și transmite date seismice Institutului Național de Seismică, dar noii senzori permit o acuratețe mai mare în depistarea mișcărilor tectonice.
Facilitățile moderne au fost folosite/testate în cadrul Zilelor Colegiului Național de Informatică la concursul organizat de Clubul de științe. Astfel, elevi din clasele a IX-a și a X-a din liceele din Piatra-Neamț au dorit să-și pună la încercare cunoștințele de fizică, chimie și biologie. Concursul a constat în două probe, una teoretică sub forma unui test grilă individual care a conținut 10 întrebări din fizică, chimie, biologie, precum și una practică. Aceasta a adus un element de noutate și a testat creativitatea și ingeniozitatea participanților. Elevii au folosit ochelarii VR care le-au dat oportunitatea de a explora medii în care majoritatea oamenilor nici nu se gândesc că ar putea locui, iar provocarea a fost să conceapă o idee de locuință durabilă pe termen lung în mediile respective folosindu-se de resursele găsite acolo. Prezentarea proiectelor a fost urmată de discuții tematice și dezbateri intense, concursul fiind încheiat prin decernarea premiilor pe echipe. Un mare ajutor a fost dat de voluntarii pasionați de științe din clasele a XI-a care s-au implicat, atât în organizarea concursului, cât și în jurizarea proiectelor.