O1. Îmbunătățirea competentelor profesionale ale cadrelor didactice prin participarea la cursurile de formare oferite de programul Erasmus+ pe perioada acreditarii.
O2. Îmbunătățirea conținutului educațional prin intermediul diversificării metodelor utilizate în cadrul orelor de curs, cu ajutorul cunoștințelor dobândite prin participarea la proiectul Erasmus+.
O3. Îmbunătățirea strategiilor de motivare a elevilor pentru prioritizarea educației prin implicarea în activități și în proiecte cu alte instituții educaționale europene.
O4. Creșterea capacitații de implicare în proiecte europene prin intermediul programului Erasmus+.
O5. Valorificarea crescuta a bazei materiale și a bazei tehnologice cu ajutorul cunoștințelor dobândite în cadrul proiectului.
ACTIVITĂȚI DE MOBILITATE PROPUSE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2024/2025
2.1 MOBILITĂȚI ALE ELEVILOR
ME1. Mobilitate de grup a elevilor, 5 zile de activitate, 10 participanți împreuna cu 2 profesori însoțitori, Turcia,Izmir, perioadă an școlar 2024/2025.
ME2. Mobilitate de grup a elevilor, 5 zile de activitate, 10 participanți împreuna cu 2 profesori însoțitori, Turcia, Istanbul, perioadă an școlar 2024/2025.
2.2 MOBILITĂȚI PERSONAL DIN ȘCOALĂ
MP1. Staff job shadowing, 5 zile de activitate, 1 participant, Turcia ,Izmir, perioada an școlar 2024/2025.
MP2. Staff job shadowing, 5 zile de activitate, 1 participant,Turcia, Istanbul, perioada an școlar 2024/2025.
MP3. Cursuri de formare, 5 zile de activitate, 3 participanți, activitate de formare Istanbul, Turcia, perioada an școlar 2024/2025.
Perioadele de mobilitate și locațiile de formare pot fi schimbate la inițiativa formatorilor. Nu se schimbă tematica de formare.
GRUP TINTĂ – cursuri de formare și mobilități de Job Shadowing:
Participarea profesorilor debutanți la cursuri de formare si Job Shadowing
Participarea profesorilor care nu au mai beneficiat de mobilități de formare Erasmus+, la cursuri de formare și Job Shadowing.
- DOCUMENTE DE CANDIDATURĂ PROFESORI
- Formular de candidatură – documentul trebuie completat de pe pagina de selecție a proiectului.
- Curriculum Vitae Europass – informații referitoare la acest document se por găsi la https://europa.eu/europass/ro/create-europass-cv, iar platforma de creare și editare online a acestuia poate fi accesată la https://europa.eu/europass/eportfolio/screen/profile-wizard?lang=ro.
- Rezultatele testării cunoștințelor de limbă engleză – platforma de testare poate fi accesată la http://www.examenglish.com/leveltest/. Sunt necesare rezultatele de la ambele probe (gramatică și înțelegere) salvat print screen sau PDF și o declarație pe proprie răspundere prin care solicitantul atestă autenticitatea parcurgerii probelor lingvistice. Cunoștințele lingvistice trebuie sa fie minim B1.
- PROCEDURA DE SELECȚIE A PERSONALULUI ȘCOLII LA MOBILITĂȚILE DE ÎNVĂȚARE
Participarea la o mobilitate de formare finanțată în cadrul acestui proiect presupune parcurgerea de către solicitanți a unei proceduri de selecție.
- Conținutul dosarului de candidatură
Dosarul de candidatură reprezintă cele trei tipuri de documente enumerate la punctul 3 din prezentul document. Lipsa oricărui tip de document din acest dosar duce la respingerea cererii de candidatură. Dosarul trebuie trimis în format electronic (vezi explicațiile din Ghidul candidatului) și în format imprimat, la secretariatul din Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni, cu înregistrare în registrul de intrări/ieșiri al școlii. Sunt obligatorii ambele variante de depunere a dosarului, lipsa uneia dintre acestea ducând la respingerea cererii candidatură. Cele două formate de dosar (cel electronic și cel imprimat) trebuie să aibă conținuturi identice. Dacă se constată la evaluarea tehnică deosebiri de conținut între cele două formate, candidatura este respinsă. (vezi Condiții de excludere).
- Perioada de depunere a candidaturilor de participare la stagiile de formare.
Data limită de depunere a dosarelor de candidatură, atât în format fizic (la secretariatul din Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni), cât și electronic este 29.01.2025. Orice dosar depus după această dată este considerat respins. Sistemul online de trimitere a candidaturilor și formularul de aplicație înregistrează în mod automat data și ora trimiterii sau a imprimării formularului de candidatură. De asemenea, data de înregistrare în registrul de intrări/ieșiri din Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni trebuie să fie până pe 29.01.2025, inclusiv.
În cazul în care nu sunt ocupate locurile oferite, se va organiza o nouă sesiune de selecție.
- Depunerea documentelor de selecție
Dosarul de candidatură se depune în două modalități:
– depunere electronică – accesând formularul de candidatura de pe website-ul de proiect. Candidații vor completa fiecare rubrică cerută cu documentele dosarului de selecție. Formularul de candidatură nu se semnează.
– depunere format letric – formularul completat se tipărește si se depune la secretariatul școlii, fiecare set de documente fiind semnat de candidat și primind nr de înregistrare.
- Evaluarea cererilor de candidatură
Evaluarea cererilor de candidatură este realizată de Comisia de evaluare, numită prin decizie CA cu următoarea componență: 1 reprezentant Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni (persoana care nu participă la procedura de selecție) și 2 evaluatori externi din ISJ Neamț sau persoane cu experiență în derularea proiectelor Erasmus+. Dosarele de candidatură parcurg două tipuri de evaluare:
d.1 Evaluarea tehnică – este realiza de reprezentantul școlii și urmărește dacă dosarele sunt trimise în termenul specificat în Apelul de selecție, dacă conțin toate documentele solicitate prin apel, daca există varianta electronică și variantă tipărită și dacă solicitantul este angajatul școlii (vezi Condiții de excludere). Rezultatul evaluării tehnice este Admis sau Respins.
d.2 Evaluarea calitativă – pentru asigurarea transparenței și a unei evaluări obiective această procedură este realizată de 2 evaluatori externi (nu sunt angajați în Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni). Aceștia evaluează independent formularul de candidatură și punctează fiecare rubrică din acesta. Daca este cazul, se adaugă punctele Priorității instituționale (*), se face media celor două punctaje iar punctajul final este trimis la Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni unde va fi afișat. Repartizarea beneficiarilor la cursurile de formare se realizează în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, pentru fiecare curs. Fiecare participant va primi pe adresa de e-mail punctajul obținut și comentariile evaluatorilor pentru candidatura depusă.
Orice candidatură care obține mai puțin de 50 de puncte este considerată respinsă.
- Condiții de excludere (respingerea cererii de candidatură)
e.1 Candidatul nu este angajat al Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni la momentul participării la procedura de selecție.
e.2 Candidatul a depus mai multe cereri de candidatură.
e.3 Conținutul dosarului de candidatură nu respectă condițiile cerute în prezentul apel.
e.4 Rezultatul obținut în urma evaluării este sub 50 puncte.
e.5 Sunt identificate pasaje similare în mai multe formulare de candidatură (sunt respinse toate candidaturile implicate).
e.6 Documentele (formular de aplicație și declarația de autenticitate a testării lingvistice) nu sunt semnate de către solicitant.
e.7 Există diferențe de conținut între cele două formate ale formularului de candidatură.
e.8 Nivelul lingvistic nu este minim B1
- Activitățile desfășurate de cadrele didactice selectate pentru participarea la mobilitățile de formare.
f.1 Semnarea contractului financiar și a celui de formare – prin care se stabilesc condițiile acordării grantului, respectiv participarea la mobilitate, la activitățile organizate de instituție etc.
f.2 Începerea activităților de pregătire pentru mobilitățile de formare
f.3 Cheltuielile aferente transportului, cazării cu mic dejun, asigurărilor medicale și de călătorie, plății diurnelor și a taxelor de curs se realizează de către Școala Gimnazială “IOAN GRIGORE TEODORESCU” Ruseni, din fondurile alocate proiectului Erasmus+.
NOTA – persoanele însoțitoare nu participa la procedura de selecție, fiind numite cu ordin de deplasare în interesul scolii.
- PROCEDURA DE SELECȚIE A PARTICIPANȚILOR ELEVI LA MOBILITĂȚILE DE ÎNVĂȚARE
Elevii care vor face parte din echipa de lucru a proiectului, și-au manifestat în prealabil dorința de a lua parte la proiect. Grupul țintă va fi selectat din Școala Gimnaziala ”Ioan Grigore Teodorescu” Ruseni conform criteriilor descrise în formularul de candidatură și în prezenta procedură. Selectarea grupurilor de elevi care vor participa la mobilități se va face pe baza criteriilor stabilite de echipa de proiect și anunțate în prealabil elevilor.
Termen de înscriere 28.01.2025
Data selecției 04.02.2025
5.1 Criterii de eligibilitate
- Participantul trebuie să fie elev la Școala Gimnazială ”Ioan Grigore Teodorescu” Ruseni.
- Elevul trebuie să aibă acordul părintelui cu privire la deplasările în străinătate precum și referitor la participarea la activitățile de proiect.
- Candidatul trebuie să aibă dosarul complet și corect întocmit.
5.2 Criterii de selecție
- Respectarea termenului de înscriere a candidaților. Acest criteriu se va puncta cu Admis sau Respins.
- Rezultate bune la învățătură, media generală peste 8,50 sau calificativul foarte bine, pentru elevii clasei a V-a, în anul școlar anterior înscrierii.
- Media 10 (zece)/ calificativul foarte bine, la purtare și maxim 10 absențe nemotivate/an.
- Disponibilitatea și angajamentul de participare la toate activitățile proiectului (informare, pregătire, consiliere, diseminare).
- Motivația candidatului exprimată prin scrisoarea de intenție.
- Participantul trebuie să cunoască limba engleză la nivel european minim A2 (interviu).
- Participări la activități extrașcolare
5.3 Conținutul dosarului de candidatură
- Cerere de înscriere
- Copie xerox după cartea de identitate/certificat de naștere;
- Curriculum vitae redactat în limba engleză;
- Scrisoare de intenție semnată de candidat care prezintă motivația candidatului de a participa la proiect, calitățile personale și ce îl recomandă pentru selectarea în grupul țintă al proiectului;
- Angajament de disponibilitate fată de activitățile proiectului (Anexa 6)
- Acord părinți pentru participarea la activitățile proiectului (Anexa 7)
- Adeverință din care să reiasă situația la învățătură și disciplină pentru anul școlar 2023/2024 (media anuală generală, media la purtare și numărul de absențe nemotivate).
- Recomandarea profesorului diriginte/un profesor al clasei/un fost profesor, din care să reiasă calitățile ce-l recomandă pentru participarea la proiect.
- Adeverință medicală de la medicul de familie, semnată și ștampilată de acesta, care să ateste că elevul nu suferă de boli cronice și că este apt din punct de vedere medical pentru deplasările din cadrul proiectului.
- Declarație de consimțământ privind folosirea datelor personale cuprinsă în Anexa 7;
Notă: Depunerea dosarelor de candidatură se realizează de către elevi la secretariatul unității de învățământ, în perioada aprobată pentru înscriere.
5.4 Probele concursului de selecție și ponderea în rezultatul final-elevi:
- Proba de evaluare orală la limba engleză
- Evaluarea portofoliului individual – prezentarea unei teme la alegere – eseu (școala mea, țara mea, regiunea Moldova, protecția mediului) în limba engleză – prezentare liberă ;
- Evaluarea scrisorii de motivație;
- Scrisoare de recomandare – aprecierea profesorului diriginte al clasei.
PUNCTAJUL MINIM DE PROMOVARE A SELECȚIEI ESTE DE 60 PUNCTE.
Notă: Departajarea elevilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute. În cazul în care doi candidați au punctaje egale, se va lua în calcul cel mai mare punctaj la testarea lingvistica și, dacă egalitatea se menține, cel mai mare punctaj la prezentarea portofoliului.
Elevii participanți au obligația să respecte programul de lucru care va fi stabilit de echipa de proiect atât pentru realizarea activităților locale, cât și a celor aferente mobilităților.
Elevii participanți au obligația să se implice activ în procesul de diseminare și valorizare a experienței dobândite în cadrul proiectului.