Nu se poate să nu-l fi văzut pe fostul primar Piedone, actual protector șef al consumatorilor mioritici, cum o descălecat el în piețe și mall-uri și-o băgat frica-n comercianți. Acuma, ce să mai zicem, că istoria îl mai deține încă pe Cuza cu ocaua lui, dar am înțeles că a fost mai mult o mișcare de imagine prin care s-o desprins de cei ce l-o aburcat domn și care o avut grijă să-i întoarcă ocaua sub forma unei bejenii europene cu bilet numai dus. Și la Piedone … sunt niște probleme. Una ar fi trecutul care i-o agățat o tinichea de coadă, în ciuda reabilitării juridice. A doua. Unde sunt disponibilizările din posturile fruntașe ANPC de prin județe, care nu cred că au rupt gura târgului cu amenzi ori controale care să rupă hamul.
Brusc au fost ignorate blaturile cu marii jucători din HORECA? Unde erau ofițerii DGA, DIICOT și restul procurorilor când s-o găsit oțel în aur? Ultramediatizat, Piedone joacă un al doilea Cuza. Și nu știm de ce, dar pare o alternativă mult mai digerabilă pentru un suveranism cu fața umană, spre deosebire de recent deconspiratul impostor ce ne vindea gogoși la preț de cozonac cu stafide. Pentru că, să nu uităm, poporul este sedus de sentimentul de revanșă pe care noul star al vieții publice are grijă să-l propage, dându-i deoparte cu nonșalanță pe actualii șefi de la Protecția Consumatorilor, înspre marea coșarcă cu anonimi, care vor trebui să presteze când va suna trompeta de plecat la campanie, dacă mai vor salariu de la stat. Dacă proximele alegeri vor aduce un președinte cât de cât, la următoarele, o eventuală candidatură Piedone va fi greu de învins. Dar și atunci va fi o problemă. Piedone este numele unui personaj de film, interpretat într-un mare fel de Bud Spencer. Ce relevanță va avea la eventuale reprezentări la nivel înalt?