Actele de stare civilă pot fi obținute de acum și în format electronic, un prim efect al acestei inițiative fiind eliminarea cozilor și a timpilor de așteptare pentru astfel de documente. Este vorba de certificatele de naștere, căsătorie, divorț sau deces, pentru obținerea acestora în format digital fiind necesar ca înregistrarea solicitantului să se facă online, iar ofițerii de stare civilă vor completa electronic informațiile.
Măsura a intrat în vigoare recent, la sfârșitul săptămânii trecute și a fost anunțată de Cătălin Giulescu, directorul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor. Chiar dacă actele vor putea fi obținute electronic, orice persoană care are nevoie de unul dintre documentele menționate trebuie să treacă pe la ghișeul de stare civilă, o singură dată, pentru validarea contului „Ne putem prezenta acum în orice oficiu de stare civilă, indiferent de locul unde a fost înregistrat evenimentul de viață și mai avem un portal pentru cetățean, unde cetățenii își pot crea un cont și pot interacționa cu funcționarii, digital. Este necesară o singură dată în viață, o primă prezență în ghișeu, pentru validarea contului. Certificatul digital are aceleași funcții, poate fi utilizat oriunde pe glob”, a declarat Cătălin Giulescu, citat de digi24.ro.
Aceeași sursă mai arată că au fost interconectate și operaționalizate toate cele 3.188 de unități administrativ-teritoriale din țara noastră, municipii, orașe din comune. Proiectul are ca obiectiv principal eliminarea birocrației și oferirea de soluții rapide și sigure pentru obținerea documentelor esențiale. Cel mai important beneficiu este reducerea timpilor de așteptate, doritorii nu vor mai trebui să facă drumuri la instituții și să stea la cozi, iar documentele actele pot fi trimise oriunde se află solicitantul.
FOTO: eghiseul.ro
(G. S.)