Luni, 17 noiembrie, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis ordinul de începere a lucrărilor de proiectare pentru tronsonul montan Grințieș- Pipirig din A8 cunoscută drept Autostrada Unirii. Anunțul a fost făcut, în direct, de către directorul companiei, Gabriel Budescu, într-o emisiune televizată de la sfârșitul săptămânii trecute. Budescu a spus că acesta este “cel mai dificil segment din autostrada A8”, datorită numărului mare de structuri: 16 tuneluri, cel mai lung de 940 metri, 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime, incluzând cel mai lung pod peste râul Bistrița cu 1.275 metri și volumului mare de excavări: 12,7 milioane mc de excavări.

Segmentul, lung de 34,1 kilometri, va traversa munții Carpați pe raza județului Neamț, și va fi executat de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, asocierea SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt, pentru suma de de 5,97 miliarde lei (fără TVA). Durata de realizare este de 54 de luni, care începe cu cele 14 luni – etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.
„Am intrat în linie dreaptă cu toate tronsoanele din sectorul montan al A8. Toată secțiunea montană este grea, dar lotul cu cele mai mari provocări este Grințieș – Pipirig”, a declarat șeful CNIR.
Autostrada Unirii va aduce o mulțime de oportunități localităților nemțene din această zonă și județului Neamț în general. În mod normal o astfel de infrastructură rutieră acționează ca un magnet pentru mediul de afaceri, dar și pentru turismul din zonă.
Angela Croitoru






