Eliminarea a 84 de elevi care au dat bacalaureatul din centrele de examen de la Târgu Neamț, după o reclamație făcută la un ziar central, a generat, nu se putea altfel, mai multe teorii ale conspirației. Fondul de la care pleacă toate aceste teorii este similar: dacă în cele mai multe licee din țară s-au întâmplat aceleași lucruri ca la Târgu Neamț, de ce numai aici s-au făcut controale la sânge? Pentru că subiectul a devenit viral în spațiul virtual, vă prezentăm câteva dintre teoriile care circulă în orașul de pe malul Ozanei.
- Teoria elevului pus de un profesor dornic de răzbunare.
Totul ar fi plecat de la dorința de răzbunare a cuiva de la Colegiul Tehnic ”Ion Creangă”, un cadru didactic, care a folosit în acest scop un elev, căruia i-a spus cum să procedeze. Cei care au lansat teoria au făcut o adevărată muncă de detectivi, au analizat fiecare element din declarația publicată în ”Evenimentul Zilei” și au găsit, zic ei, suficiente indicii pentru identificarea ”trădătorului”, dar și a celui care l-a îndrumat. Ar fi vorba despre un elev care a trecut cu puțin peste nota 5 la Limba și literatura română, a luat 2.60 la biologie, iar la matematică a fost sub 5 după proba scrisă, a făcut contestație și nota a fost corectată în jos. Autorii teoriei nu par să fi luat în calcul că în articolul din ziar ar fi putut fi introduse voit elemente ”la derută”.
Evident că au fost ”croite” și planuri de aplicare a unei corecții, respectivul a fost căutat acasă, nu a fost găsit și, după informațiile cercetașilor, ar fi părăsit nu numai localitatea de baștină, zona Târgu Neamț, dar și țara, speriat de efectele reclamației.
Punctul slab al teoriei îl reprezintă identificarea cauzelor care l-ar fi mânat în luptă pe profesorul respectiv, chiar dacă detectivii de ocazie au scos pe piața numele lui. Mult mai probabil pare să fie demersul unui elev obișnuit să comunice în mediul virtual, cu prieteni în zona ”rebelă” a acestuia, și care s-a adresat ziarului, având siguranța celor relatate.
* Teoria răzbunării conducerii de la ”Ion Creangă” pe cea de la ”Vasile Conta”.
Elementele pe care s-a construit această teorie pornesc de la situația tensionată care există între directorul de la ”Ion Creangă” și conducerea Inspectoratului Școlar și a primăriei din Târgu Neamț, plus relațiile privilegiate pe care le-ar avea conducerea de la ”Conta” cu aceleași instituții. Faptul că nu s-a mai organizat centru de examen la colegiul ”Creangă”, o schimbare care poate fi catalogată de ultim moment, motivată cu reparațiile care au loc în incintă, ar fi stricat planurile celor interesați de note bune pentru elevii colegiului. Ușor forțată, teoria pleacă de la elemente reale, dar care cu greu pot fi susținute cu probe concrete.
* Teoria scandalului provocat în Neamț, pentru a se pune presiune pe actuala conducere a Inspectoratului Școlar.
O teorie forțată, care pornește de la încordarea, reală și palpabilă, de dinaintea concursului pentru general. Elementele de ”credibilitate” sunt atât de mici, cu trimitere la politică, partide, servicii secrete, încât ea ar putea fi scoasă din discuție fără multă tevatură.
2 comentarii
Dar tezele elevilor incriminati au fost verificate? Se stie doar in ce sala de clasa a fost fiecare!!!
Caci, daca s-a copiat, asta s-ar putea vedea foarte clar pe teze.
nu s-a verificat absolut nimic, in 2-3 ore trebuiau eliminati ptr. a da bine sefii la sefiii lor de sus, dar DUMNEZEU intarzie nu uita, o sa-i ajunga lacrimile parintilor si elevilor care nu sunt vinoveti