La sfârșitul săptămânii trecute, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Neamț au organizat o întâlnire „tete-a-tete” cu directorii școlilor gimnaziale, după ce rezultatele de la simularea Evaluării Naționale au scos la suprafață „roadele” pregătirii slabe a celor mai mulți elevi de clasa a VIII-a. De altfel, rezultatele de la simularea din acest an au fost mai slabe chiar și decât cele de anul trecut. La Matematică, doar 3 elevi din 10 au reușit să ia note peste 5, în timp ce la Limba și literatura română, 6 din 10 au trecut de „ținta golanului”. Au existat și excepții care au întărit regula, aceea care spune că „cine are carte, are parte”. Dincolo de statistici, inspectorii școlari și directorii școlilor gimnaziale au încercat să ajungă la un numitor comun astfel încât elevii să-și poată îmbunătăți rezultatele. Din concluziile ce au fost prezentate la întâlnire a reieșit faptul că nici nemulțumirile legate de organizarea simulărilor (partea tehnică) nu au lipsit. Astfel, pentru personalul implicat în organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale, școlile au propus: mai mulți membri pentru împărțirea sarcinilor în mod echitabil; achiziționarea de noi camere audio-video; îmbunătățirea calității înregistrării audio-video la calculatoarele din dotare; respectarea cu strictețe a pașilor din procedură; găsirea fondurilor necesare pentru înlocuirea imprimantei la care se realizează multiplicarea subiectelor cu un multifuncțional cu viteză mai mare de printare/copiere. Totodată, comisia de organizare a Simulării Evaluării Naționale a constatat că este mai bine ca elevii să fie așezați în bănci de o persoană, astfel încât să nu existe posibilitatea de a se copia. Pentru directori, profesori de Matematică și Limba română, lista cu propuneri a fost una mai lungă. Nu putem omite faptul că printre aceste propuneri s-au numărat și unele mai „pretențioase”, cum ar fi: pentru organizarea examenului de la vara se propune achiziționarea unui grup electrogenerator și realizarea instalației electrice astfel încât, daca va fi pana de curent sa se treacă automat pe acesta, astfel încât sa nu mai avem probleme ca la simulare; profesorii supraveghetori si comisia de examen să fie plătită mult mai bine. Nu în ultimul rând s-a cerut, pentru pregătirea temeinică a elevilor să se facă pregătiri suplimentare, să se țină mai strâns legătura cu părinții elevilor, realizarea de evaluări ritmice (măcar câte una la o lună) și respectarea cu strictețe a graficului de pregătire suplimentară. Nimeni nu a vorbit și despre dorința reală a elevilor de a învăța, cu sau fără ore suplimentare.(Marian TEODOROF)